יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב הערב (ראשון) לנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס החירום של הליכוד. הוא אמר באירוע שנערך במסגרת סדרת מפגשים של צוותא וקרן קונרד אדנאואר בישראל כי "כל ממשלה צרה תהיה אסון עבור ישראל". ליברמן הדגיש כי "המחויבות שלי זה ממשלת אחדות ולמנוע בחירות שלישיות, אנחנו חייבים למנוע בחירות שלישיות".
הוא נשאל לגבי הפגישה שקיים מוקדם יותר היום עם נתניהו. "הייתה פגישה עניינית וכולם מבינים שזה טירוף מוחלט לקחת את המדינה לסיבוב בחירות שלישי", אמר ליברמן, "אני חושב שחייבים לעשות הכול על מנת להגיע לממשלת אחדות רחבה". הוא הוסיף: "אני חושב שכול בר דעת מבין את זה, ואני אומר מבחינתי האישית ממשלה צרה. על פניו יש את האופציה גם ממשלה של נתניהו וגם עם גנץ ובממשלה צרה אני יכול לקבל חצי המלכות אבל מבחינת ישראל זה יהיה אסון כל ממשלה צרה". ליברמן הדגיש כי "זאת ממשלה שתצטרך להילחם על הישרדות בהצבעות בכנסת, כל אירוע משמעותי ביטחוני כלכלי, אי אפשר להתמודד עם ממשלת צרה".

"48 השעות הבאות קריטיות מאוד כדי להבין באמת אם יש לנו ממשלת אחדות, או שמא אנחנו נכנסים לימי בין המצרים של 21 יום", הסביר בהמשך דבריו, "אני מקווה שנצליח להודיע עד החצות בין רביעי וחמישי שיש לנו ממשלת אחדות רחבה". הוא הדגיש: "זה שראש הממשלה נתניהו לא תקף אותי זה כבר טוב. הפגישה איתו היתה עניינית ומחר ניפגש שוב. לא הגענו לנושאי דת ומדינה".


ליברמן הוסיף: "תראה אני תמיד ריאליסט לא אופטימי ולא פסימי. יש עוד דראך ארוכה. עלינו להשתדל, אז אני עושה את הששתדלות המקסימלית להגיע לאותה ממשלה כל תוצאה אחרת היא תהיה גרועה". הוא התייחס לקידום נושאי דת ומדינה ואמר כי "תמיד השתדלנו לקדם את הנושאים דת ומדינה בצורה הכי שקטה ולא לעורר מלחמת תרבות. אני חושב שמי שהדבר שעורר את זה הוא נושא סגירת המרכולים בשבת". 

"שר הפנים לא יכול להכתיב האם חנויות באילת ייפתחו בשבת"
 
בהמשך דבריו הזכיר כי במהלך כהונתו כשר הביטחון הוא נסע בשבת לאשדוד כדי למחות על סגירת מרכולים. "שר הפנים לא יכול להכתיב אם חנויות באילת או בראש פינה יהיו פתוחים בשבת או לא", הסביר, "גם בנושא חוק הגיוס. תראה החוק עבר בקריאה ראשונה אבל אחר כך הטיחו בו ביקורות וקראו לפרק אותו מתוכן". ליברמן הוסיף: "בנושא הגיור הסכמתי עם ליצמן לבנות ועדה מיוחדת, אבל אז כמה ח"כים חרדים אמרו 'על גופתי המתה', אז היו פה הרבה דברים". 
 
"סה"כ אנחנו לא נגד חרדים אלא רק נגד כפייה דתית", אמר, "אני הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בבני ברק אני לא רוצה להתערב להם, אבל שלא יתערבו לי. בשביל זה יש חוקי עזר של הרשויות המקומיות, שיאפשרו לכל קהילה לקבוע את אורחות חייה". הוא הדגיש כי "תמיד יש פתרונות, אבל תמיד יש המצאות שלא קשורות להלכה. הכרנו שתי יהודים טובים יהושע בן נון ודוד המלך שני לוחמים יהודים טובים. ורמב"ם שעבד במשרה מלאה. רות המאויביה לא הייתה עוברת גיור בחיים אצל דרעי".
לאחר הפגישה שנערכה בין השניים מוקדם יותר מסרו בליכוד כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".
בהמשך הערב נשא נתניהו דברים ב"כינוס החירום של הליכוד", והזהיר מפני ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "אם תקום ממשלת מיעוט - יחגגו ברמאללה ובעזה. זה יהיה פיגוע מדיני, ואסור שזה יקרה". הוא הסביר כי הוא מחויב הן לממשלת אחדות והן למניעת בחירות שלישיות. "כל מי שראה את הסקרים מבין שהן לא ישנו דבר, ולכן אנחנו חייבים למצות את הפוטנציאל שעדיין קיים כדי להגיע לממשלה רחבה".