ח"כ גדעון סער (הליכוד) ביטל הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל את האפשרות לפיה יתפלג מהליכוד לצד שבעה חברי כנסת נוספים ויחבור לממשלה בראשות כחול לבן. אמש שיתף בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ציוץ של העיתונאי והסופר גדי טאוב שהעריך כי סער יתפצל מהליכוד, וסער הגיב בציוץ משלו וטען: "עלילות קונספירציה מופרכות מופצות עלי מבלפור".



"זה שקר עלוב במיוחד. אני החזקתי את הליכוד ברגעים הכי קשים, אחרי הפילוג בשנת 2005. נשארתי בליכוד במדבר הפוליטי, עם 12 מנדטים. לכן יש רגעים בהם אני חייב להגיב בצורה הברורה ביותר לעלילות שקריות. זה שקר עלוב. אני מתכוון להוביל את הליכוד בעתיד", אמר סער.



עוד התייחס סער לסוגיית יחסיו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "החיים הפוליטיים הם חיים שבהם מתאגדים במפלגות על פי השקפת עולם, זו לא ישיבה בבית קפה לבילויים משותפים. אני, כמו כל חברי סיעת הליכוד, רואים בחומרה הקמת ממשלת מיעוט, ולכן השתתפתי בכינוס החירום אמש. זה המכנה המשותף".



סער התייחס גם למצב הפוליטי ולאפשרות לפיה תכונן כחול לבן ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. "זה מהלך מסוכן שצריך למנוע אותו. למפלגות הערביות יש אידאולוגיה אנטי-ישראלית שמתנגדת לישראל כמדינה יהודית. לא בכדי לפני הבחירות כחול לבן הכחישו שיקימו איתן קואליציה, ולכן צריך למנוע את זה", אמר.



סער הוסיף כי האפשרות הנוחה ביותר מבחינתו, שובו של אביגדור ליברמן לגוש הימין והקמת ממשלת ימין-חרדים, היא "פחות סבירה", ולכן יש לרכז את המאמצים, לדבריו, בהקמת ממשלת אחדות. "אני שמח שהייתה פגישה טובה בין ראש הממשלה וליברמן, אפשר להקים ממשלת אחדות. זה לא אידיאלי אבל זה משקף את תוצאות הבחירות.



אין שלילה שיצטרפו גם מפלגות נוספות מהגוש השני, ב-2001 הייתי מזכיר ממשלה שהיו בה הליכוד, העבודה והמפלגות הדתיות. ממשלת אחדות רחבה תחזק את מדינת ישראל, זה עניין לא פשוט אבל הוא אפשרי. אין אופציה אחרת, ממשלת מיעוט זו האופציה הגרועה ביותר וגם תגרור בחירות כי הממשלה הזו לא תחזיק".