גורמים בגוש ה-55 מעריכים הבוקר (שני) כי "החרדים מוכנים להדברות שקטה, הם מוכנים לשקול צעדים מבוימים לקראת ליברמן ודרישותיו. החרדים לא חוששים מהבחירות, אך יחד עם זאת הם מעדיפים הקמת ממשלת ימין כולל ישראל ביתנו על הליכה לבחירות שלישיות".



אחרי הראיון שהעניק במועדון צוותא, המשיך אמש יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן לשורה של פגישות פוליטיות, ושוחח עם נציגים מהימין ומהשמאל. למקורביו הוא אמר שיש מקום לאופטימיות זהירה. היום ליברמן יפגש עם נתניהו וגנץ, ובהמשך עם צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות הגדולות.



יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, אמר הבוקר בפגישה עם פעילי המפלגה: "לא קיים סיכוי שישראל ביתנו תצטרף לממשלה צרה של נתניהו עם החרדים ועם סמוטריץ ופרץ". 



בתוך כך, על רקע האפשרות שכחול לבן תקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, המשיכו הבוקר חברי הכנסת של הליכוד להביע את התנגדותם למהלך זה. חברי הכנסת מיקי זוהר ויריב לוין הביעו, בראיונות לגלי צה"ל, אופטימיות זהירה לאחר פגישתם של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן אמש, והעריכו כי ניתן להקים ממשלת ימין-חרדים, בתנאי שהמפלגות החרדיות יבואו לקראתו של ליברמן ויתפשרו במספר סוגיות דת ומדינה.



"ליברמן מחויב לציבור שלו וצריך להעריך אותו על כך. לא חושב שהוא ירצה ששמו יירשם על ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת", אמר זוהר, והוסיף:  "כדי שנוכל לקיים שיח אמיתי עם ליברמן, גם המפלגות החרדיות יצטרכו לעשות פשרות. אפשר לקיים את חוק הגיוס. החוק לא מסוכן כמו שחלק מהמפלגות החרדיות מנסות להגדיר אותו".

יריב לוין. צילום: אסתי דזיובוב/TPS
יריב לוין. צילום: אסתי דזיובוב/TPS


"לא הצעתי לחרדים שום הצעה, אנחנו לא בשלב הזה" אמר שר התיירות לוין, המשמש כאחד מחברי צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, והוסיף: "אם רוצים לשבת ביחד אז יידרשו פשרות מכל הצדדים. כדי שזה יקרה צריך שליברמן יחליט שהוא פונה לכיוון הזה ולדעתי הוא עוד לא קיבל החלטה כזו".

השר לוין התייחס לפגישה שנערכה אמש בין נתניהו וליברמן ולהחלטת הליכוד להימנע מלתקוף את יו"ר ישראל ביתנו: "להבנתי לא היה בפגישת נתניהו-ליברמן מעבר למה שפורסם. בוודאי שנשמח אם ליברמן ישוב ויצטרף אלינו. צריך לומר את האמת, הפגישה הייתה משב רוח טוב יותר. יש רצון לקיים הידברות אבל הפערים עדיין מאוד גדולים, אנחנו רחוקים מהתקדמות. אבל אם רוצים להתקדם, זה לא הוגן לנהל מסע התקפות במקביל ולכן אני חושב שההחלטה לא לתקוף אותו נכונה".

לוין הכחיש את הטענות של כחול לבן בדבר שיתוף פעולה שניסה לרקום הליכוד עם הרשימה המשותפת בתקופת המאמצים להקמת הממשלה לאחר הבחירות בחודש אפריל: "זה שקר מוחלט. זה מהלך מביש של כחול לבן וגנץ. אני אומר בצורה הברורה ביותר-לא דיברתי עם אף אחד מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת לאורך כל ימי המשא ומתן. כל שקר אפשר לומר עכשיו כדי להכשיר מהלך שהוא טירוף מערכות מוחלט. אם תיקח את הציטוטים של חברי המשותפת ותנסה למיין לפי מפלגות-לא תצליח, כולם אומרים אותו דבר".