יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נאם היום (שני) בישיבת סיעתו, והמשיך להצהיר כי בכוונתו להיכנס לממשלת אחדות רחבה, יומיים לפקיעת המנדט של בני גנץ. את האפשרות של ממשלה צרה בראשות נתניהו או גנץ הגדיר כ"אסון".



"הבוקר נסעתי לכנסת מנוקדים וקיבלתי טלפון מאזרח זועם, שאמר לי: 'אוי ואבוי לך, אם תצטרף לקואליציה של נתניהו - אתה גמרת'. אחרי 5 דקות קיבלתי עוד טלפון: 'תיזהר, אם תצטרף לממשלת מיעוט של גנץ - אתה גמרת'. בכניסה לפה אמר לי אזרח שאם יהיו בחירת נוספות אני סיימתי. אנחנו חיים במציאות מרתקת", פתח ליברמן את דבריו ברוח מחויכת.



בהמשך הרצין והוסיף: "התקשורת שואלת מה ליברמן רוצה, מה אתם מכוונים, לאן אתם רוצים? התשובה פשוטה. אמרנו אותה מהיום הראשון של מערכת הבחירות האחרונה, וגם היום. אנחנו רוצים ממשלת אחדות לאומית, לא צריך לחפש מתחת לפנס. אין כוונות אחרות.




"ברור שלא רק מסיבות אידאולוגיות, אלא גם מסיבות פרקטיות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד. זה יהפוך למסע הישרדות משבוע לשבוע, מהצבעת אי אמון אחת לשנייה. כל הצבעה בוועדות הכנסת תהפוך לאתגר בלתי רגיל. מבחינתנו, ישראל ביתנו, האינטרס האישי שלנו הוא להיות חבר בממשלה צרה כזו או אחרת. לא משנה, אצל נתניהו או גנץ. שני הצדדים מציעים לנו את חצי המלכות בתוספת 10%. מבחינתי זה אסון. זה לא שאנחנו משלים את עצמנו, המדינה זקוקה למנהיגות, אחריות וממשלת אחדות רחבה, מקיר לקיר".

בהמשך דבריו הציב ליברמן דד-ליין לסיום המאמצים: "לכן, אנחנו עובדים קשה. סיימתי ב-3 בבוקר את כל המפגשים עם חברי הכנסת השונים. אנחנו עושים את מירב המאמץ, וכמובן שזה לא יכול להיות לנצח. המאמץ שלנו יימשך עד יום רביעי ב-12 בצהריים. מבחינתי, אם עד יום רביעי לא הגענו להסכמה עקרונית, אז כל אחד לנפשו. צריך לשמור גם על ההגינות.

ליברמן, אמש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן, אמש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
"אני מקווה שתהיה בשורה ונוכל לבשר שהצלחנו עם ממשלת אחדות. אני מציע לכולם להקשיב לנשיא. הוא נטול אינטרסים. ניתן להתגבר על כל הפערים. אני מקווה שכולנו נצליח להתגבר על כל הפערים ולהקים ממשלת אחדות".

לשאלת העיתונאים האם יעדיף ממשלה צרה או הליכה לבחירות שלישיות, ענה: "זו שאלה טובה. אני מתמקד אך ורק במאמץ להקים ממשלת אחדות באותה מתכונת שפרסמנו במוצאי יום הכיפורים. אני רוצה לשבת עם נציגי הליכוד וכחול-לבן. שלושת המפלגות חייבות לסכם את קווי היסוד והתקציב. ואחר כך מי שרוצה יצטרף".

ליברמן התייחס גם לפגישתו עם נתניהו אמש: "דיברתי עם נתניהו על דברים מעשיים ופרקטיים, כדי לבדוק איך אפשר להתקדם לממשלת אחדות. את כל השאר השארנו בצד. אני חוזר ומזכיר שפרסמנו במוצאי יום הכיפורים - קודם כל צריך לסכם על קווי יסוד ותקציב, לאחר מכן מאשרים תקציב משרד הביטחון, ואחר כך כל אחד על בסיס קווי היסוד הקיימים מצטרפים. לא פוסל את מרצ ולא את יהדות התורה".