יושב ראש כחול לבן, ח"כ בני גנץ נפגש היום (שני) עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כחלק המאמצים להקמת ממשלה. הפגישה נעשתה שעות ספורות לאחר האולטימטום שהציב ליברמן לפיו: "אם עד יום רביעי בצהריים לא יהיו הבנות - כל אחד לעצמו". ליברמן ניסה להאיץ בגנץ לקבל את מתווה הנשיא ולהסכים לכך שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה בראשות הממשלה. בכחול לבן יש דאגה הולכת וגוברת שיאלצו להחזיר את המנדט, המשמעות לכך היא שגנץ לא יהיה ראש ממשלה בטווח הקרוב.



לאחר הפגישה עם גנץ, דיבר ליברמן בטלפון עם רה"מ נתניהו. ליברמן ונתניהו קבעו להיפגש מחר בבוקר בלשכת רה"מ. גורמים בישראל ביתנו אומרים כי פניהם לממשלת אחדות ליברלית. ליברמן רוצה לקבל חבילה משמעותית בנושא דת ומדינה . 

מוקדם יותר היום, נחשפו סעיפי ההסכם בין ישראל ביתנו וכחול לבן וביניהם יישום מלא של מתווה הכותל, חוק ברית הזוגיות לפיו כל זוג יוכל להתחתן על פי השקפת עולמו, חוק הגיוס במתכונתו המקורית, ביטול חוק המרכולים ותחבורה ציבורית בשבת. מדובר בהסכם מרחיק לכת שלמעשה צפוי להקשות מאוד על ליברמן להיכנס לממשלת ימין צרה. 



בסביבת ליברמן כועסים על כחול לבן, לאחר שהדליפו לתקשורת על הסיכומים בנושאי דת ומדינה. "יש כאן משחק כפול. כחול לבן הבטיחו הכל לש"ס וליהדות התורה, במקביל דיברו איתנו", אומרים בישראל ביתנו.  "כולם היום שמעו מהחרדים שגם היום כחול לבן ממשיכים לדבר איתם".  גורמים בכחול לבן הגיבו לטענות ואמרו כי "מדובר בשטויות. אין שום דיבור עם החרדים, זה עוד אחד מהספינים של ביבי ודרעי".



בישראל ביתנו מקווים שנתניהו יכריז על פריצת הדרך מחר ועל כך שהחרדים מוכנים לפשרות משמעותיות בנושא דת ומדינה. יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, הסכים לדחות לשבוע הבא  דיון על חוק "פטור מחובת ההנחה".



היום כינס ראש הממשלה ישיבה משותפת של סיעות "בלוק ה-55" של הימין והחרדים ובה תקף נתניהו את הרשימה המשותפת ואת כחול לבן, על רקע האפשרות להקמת משלת מיעוט, יומיים לפקיעת המנדט של בני גנץ.



"התכנסנו כאן לכנס חירום כי זו שעת חירום", פתח נתניהו את דבריו, והמשיך: "נמצאים כאן ראשי הסיעות שמייצגים ציבורים רחבים במדינת ישראל. משום שיש כאן רגע גורלי בתולדותיה של מדינת ישראל. יש סכנה שתקום ממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור. אני חושב שזה מהווה סכנה אמיתית למדינת ישראל. אינני מדבר על אזרחי ישראל, הם אזרחי המדינה, אלא על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור.