ההחלטה האמריקאית שההתנחלויות לא מנוגדות לחוק הבינלאומי היא חסרת תוקף משפטי ואינה מחייבת, כך הגיב יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי יש לגנות את ההחלטה, שהיא בניגוד מוחלט לחוק הבינלאומי ולהחלטות של המוסדות הבינלאומיים, בהם מועצת הביטחון. 

אבו רודיינה הבהיר כי "ארצות הברית אינה מוסמכת לאשר או לבטל את החלטות המוסדות הבינלאומיים, ואין לה זכות לתת לגיטימציה להתנחלויות הישראליות".

הפלסטינים קראו לקהילה הבינלאומית לדחות את ההצהרה האמריקאית משום שהיא אינה חוקית ומאיימת על השלום והביטחון הבינלאומיים. דוברו של אבו מאזן הוסיף כי הממשל האמריקאי איבד לגמרי את האמינות שלו וכבר אין לו חלק בתהליך השלום.

כזכור, גם לאחר ההכרה האמריקאית בריבונות הישראלית על ירושלים, הפלסטינים זעמו, והצהירו כי וושינגטון כבר אינה מתווכת הוגנת בתהליך השלום. "אם סוגיית ירושלים תישאר מחוץ לשולחן אז גם ארצות הברית תישאר מחוץ לשולחן", אמר אבו רודיינה לפני כמעט שנתיים. 

בחמאס הגיבו להחלטה ואמר כי "הצעד של ארצות הברית הוא הפרה חמורה של עקרונות החוק הבינלאומי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי. דברי פומפאו הם המשך של המדיניות האמריקאית של תמיכה בכיבוש וכיסוי של ההפרות שלו". 

הג'יהאד האסלאמי אמר כי התגובה להצהרה האמריקאית צריכה להיות "הסלמה של ההתנגדות להתנחלויות ביו"ש ובירושלים, וקריאה למפגש לאומי על מנת לסיים את הפילוג הפנים פלסטיני ולכוון את האנרגיה הלאומית והעממית נגד הכיבוש".

גם בירדן לא מקבלים את ההחלטה האמריקאית. שר החוץ איימן ספאדי, הזהיר מההשלכות של השינוי בעמדת הממשל והבהיר כי מבחינת ירדן כי ההתנחלויות אכן מנוגדות לחוק הבינלאומי וגורמות לחיסול האופציה של פיתרון שתי המדינות.