שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי הוא הדיח את את מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור מתפקידה מאחר והיא הפריעה לשינויים שרצה לעשות במערכת המשפט, כך דווח הבוקר (שלישי) בגל"צ, בהסתמך על הקלטות של אוחנה, שנשא דברים במהלך כינוס סטודנטים של תא הליכוד באוניברסיטה העברית בירושלים והתייחס להחלטתו מחודש יולי האחרון, שעוררה תדהמה במשרד המשפטים ובמערכת הפוליטית כולה.



אוחנה הסביר את הצעד בו נקט וציין  כי "בתקופה הקצרה שלי במשרד המשפטים הרחקתי את מי שאני ראיתי כמנכ"לית של ציפי לבני. בעיניי היא לא הייתה גורם מסייע לשינויים שאני מדבר עליהם מבחינת השקפת העולם".



לאחר מכן תקף השר את הפרקליטות ואמר כי לדעתו "צריך לבער מהפרקליטות את הנגע של שיכרון הכוח, 'אני ואפסי עוד'. הם יכולים לעשות הכל, מי ייגע בהם? מי יחליט לפתוח נגדם בחקירה? מי יחליט לבדוק את ההדלפות שמונעות משפט צדק הוגן? מי יחליט לבדוק את ההוא שכותב מכתבים לשופטים מכהנים?"



אוחנה גם התייחס לסבך הפוליטי ולסיכוייו להישאר כשר במשרד המשפטים: "אם תוקם ממשלת ימין עם ליברמן - אני מאמין שהסבירות שאשאר שר משפטים גבוהה מאוד, 90%, אולי אפילו יותר. אבל בוודאי שבתרחיש של ממשלת אחדות או ממשלת מיעוט זה לא יקרה".



כזכור, בחודש יולי פוטרה פלמור על ידי השר אוחנה. פיטוריה היכו בהלם את משרד המשפטים ואת המערכת הפוליטית שהתייחסו אל המהלך כ"תמוה ומפתיע". שר המשפטים התייחסלאחר ההדחה למהלך וטען כי "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל. זו משרת אמון - ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה, בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד. אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד".