מחלוקות פנימיות בליכוד: לאחר שח"כ גדעון סער קרא היום (חמישי) לקיום פריימריז לראשות הליכוד, תוקפים אותו כמה מבכירי המפלגה בטענה שאין זה הזמן לעסוק בפוליטיקה פנימית ויש לגבות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



"זוהי שעת חירום לאומית - לא זמן למאבקים פנימיים על-בסיס אגו ואספרציות אישיות. הלוואי ואת שיעור הנאמנות של חברי הבלוק - ילמד גם חברנו למפלגה מר גדעון סער!", צייץ בטוויטר שר התקשורת, דודי אמסלם.



בכירים נוספים בליכוד מתחו ביקורת על הצהרתו של סער : "גדעון סער עלול להוביל את הליכוד למאבקים פנימיים קשים ומיותרים, בשעה שבשום מפלגה אחרת במערכת הפוליטית לא יתקיימו פריימריז להרכב הרשימה או לראשות המפלגה. התעקשותו המיותרת של סער להתמודד לראשות הליכוד עלולים להוביל לתוהו ובוהו פוליטי. צריך גם לומר שסיכויי ההצלחה שלו הם קטנים מאוד".

עם זאת, ישנם גם קולות במפלגת השלטון התומכים בעמדת סער. "למפלגה המפארת את הדמוקרטיה, פריימריז לראשות זו לא רשות אלא חובה. בהתמודדות לראשות אתמוך בגדעון סער, האדם המתאים ביותר ובעל היכולות הטובות ביותר להרכיב ממשלה ולשמור על ערכי המחנה הלאומי", צייצה ח"כ מיכל שיר, הנחשבת מקורבת לסער.

כזכור, סער דיבר היום בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט ואמר את הדברים הבאים: "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות. בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח להרכיב ממשלה אחרי שלא הצליח פעמיים".

לפני כחודשיים, לאחר שבתום מערכת הבחירות נשמעו דיווחים כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז לראשות הליכוד, צייץ סער בטוויטר: "אני מוכן".