שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', קרא היום (שישי) בציוץ בטוויטר לציבור הישראלי "לצאת לרחובות" על מנת להימנע מ"דיקטטורה משפטית", זאת על רקע ההחלטה להגיש כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אם העם בישראל לא יצא לרחובות, ולא יתן את הכח הפוליטי למי שיתחייב למנוע את המשבר החוקתי הזה, הוא יתעורר מהר מאוד לדיקטטורה משפטית דורסנית, אלימה ומסוכנת", כתב סמוטריץ'.

השרה לשעבר ויו"ר הימין החדש התייחסה היום גם היא לכתב האישום וציינה כי במקרה של בחירות נוספות, רק הציבור יכריע מי יהיה ראש הממשלה. "מנדלבליט הוא אדם ישר שמקבל את ההחלטות שלו באופן עצמאי, בהתאם לראיות ודעתו המקצועית. גם אם אנחנו לא מסכימים צריך לדעת שהמניעים שלו מקצועיים", אמרה שקד והוסיפה: "אם נדרדר למערכת בחירות שלישית גם אז צריך לדעת שמי שקובע בעניין הזה הוא אך ורק הציבור ולא בית המשפט".

גם ביהדות התורה מגבים את נתניהו: מסיעת יהדות התורה נמסר כי "הסיעה מגבה את רה”מ בנימין נתניהו במאבקו המשפטי ומאחלת לו הצלחה, נוכח החלטת היועה”מ לממשלה בתיקים השונים. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות, ובהתאם לחוק יש לאפשר לו להמשיך בתפקידו עד לבירור משפטי חלוט וסופי כדין".


בתוך כך, ח"כ מיקי זוהר אמר בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM: "נתניהו יודע היטב מה עושים לו והיום גם הציבור יודע היטב מה עושים לו. הוא הציג את זה אתמול, בעובדות, בנתונים, לא בדיבורים. אם זה באיך שהושגו העדויות ואם זאת הדרך שהמשטרה התנהלה בה, ואני חושב שבעניין הזה כבר כולם מבינים מה עושים לראש הממשלה. ודבר אחד ברור, שאם הוא עכשיו היה חלילה מרכין ראש ונכנע, הוא היה נותן פרס לדבר עקום, לא נכון, לא הוגן". 
עוד הוסיף זוהר: "אני חייב לומר שבהרבה מאוד מקרים, שלטון החוק עשה עבודה נהדרת, אבל במקרים המסוימים הללו, שקשורים לראש הממשלה ולאנשים מפורסמים ופוליטיקאים, בעיקר מהימין, פעם אחר פעם, אנחנו רואים התנהלות שגויה, לא ראויה, לא חוקית בהרבה מאוד מקרים - ולכן אנחנו אומרים דבר אחד, מי שיכול להכריע את גורלו של נתניהו זה אך ורק הציבור".


כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק־וואלה) ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 (פרשת המתנות) ו־2000 (שיחות נתניהו־מוזס). פרט לשרה מירי רגב, שרי הליכוד הבכירים נמנעו אמש מלהגיב לכתב האישום נגד ראש הממשלה. אך הבוקר הוציא שר החוץ ישראל כ"ץ הודעת תמיכה בנתניהו. "אני תומך ברה״מ בנימין נתניהו ומחזק את ידיו בשעה קשה זו. ישראל מדינת חוק וחזקת החפות עומדת לכל אדם, בוודאי לראש הממשלה בנימין נתניהו, פטריוט ישראלי, שהקריב ופעל כל חייו למען בטחונה של מדינת ישראל וחיזוק מעמדה בעולם", אמר כ"ץ והוסיף כי "ראוי שגם יריבינו הפוליטיים יפנימו, כי כל עוד אין פסלות משפטית לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה הוא רשאי להמשיך בתפקידו ורק הציבור ונציגיו בכנסת הם שיכריעו באופן דמוקרטי מי יוביל את מדינת ישראל בתקופה מאתגרת ועתירת סיכונים זו".
זמן קצר לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם את החלטתו להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, יצא אמש נתניהו בהתקפה חריפה נגד המשטרה, הפרקליטות והתקשורת, טען שמדובר ב”תפירת תיק” וב”ניסיון הפיכה” וקרא “לחקור את החוקרים”.
“אני מכבד מאוד את רשויות המשפט בישראל”, אמר נתניהו, “אבל צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואצל אנשי הפרקליטות. הערב אנחנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש הממשלה בעלילות שווא ובתהליך חקירות מזוהם ומגמתי. ההחלטה של היועמ”ש מתפרסמת דווקא היום, בעיתוי הרגיש ביותר של המערכת הפוליטית מאז קום המדינה”. “התהליך הזה נגוע בשיקולים זרים ונועד להפיל ראש ממשלה מכהן של הימין, להפיל אותי”, המשיך. “כדי שהמדינה שלנו תשגשג ותפרח, צריך פה שלטון חוק אמין וחסר פניות”.
 “צריכים לדרוש שיחקרו את החוקרים”, קרא עוד נתניהו. “הגיע הזמן שהציבור יקבל תשבות ברורות, גם לגבי החקירות המזוהמות שנוהלו נגדי. בתהליך המזוהם הזה לא חיפשו את האמת, חיפשו אותי. החוקרים לא לחצו על העדים שיגידו את האמת - הם רמסו אותם בסחיטה באיומים כדי שיגידו שקר”.