לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי אישום בשלושת התיקים כנגד ראש הממשלה, בחדשות 12 דווח הערב (שישי) כי בכירים במפלגת הליכוד רוקמים מהלך בו הם מתכוונים להזיז את בנימין נתניהו מכיסאו ויעמידו מועמד אחר מתוך המפלגה כבר ב-21 הימים הקרובים. הבכירים מבינים כי הדרך היחידה להחליף את ראש הממשלה היא הסכמה על מועמד יחיד, שיגייס את 61 החתימו הנחוצות לקבלת המושכות להרכבת ממשלה. 



מוקדם יותר היום פרסם ראש הממשלה סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא פונה לתומכיו ומצהיר כי ההחלטה בשלושת התיקים העומדים נגדו תתקבל אך ורק בבית המשפט, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להאשימו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים: "אני רוצה להודות לכם המוני אזרחי ישראל על האהבה הבלתי רגילה, על הדברים שיוצאים מהלב ונכנסים אל הלב, אני יודע שאתם תהיו במוזיאון תל אביב ביום שישי בערב ושאתם יוצאים אל הצמתים, אבל מעל הכל אתם תהיו אצלי בלב".



 


לאחר מכן דיבר נתניהו על עמדותיו בנוגע לשלטון החוק: "אני כמובן רוצה להבהיר שכל התהליך הזה בסופו של דבר יוכרע בבית המשפט, אנחנו נקבל את החלטות בית המשפט, על כך אין שום ספק. זו המסגרת, אנחנו נשמור עליה, ואנחנו תמיד נפעל בהתחלה ובסוף לפי שלטון החוק, וזה אומר שמי לא פעל לפי שלטון החוק במשטרה או בפרקליטות, צריכה להיות בדיקה, צריך להיות טיפול וצריך להיות תיקון, זה הדבר המרכזי שאמרתי אתמול".
 
לבסוף פנה אל תומכיו ואמר כי "מעבר לכך אני רוצה להגיד, מי שיבחר את ראש ממשלת ישראל זה אתם האזרחים. יש לנו עכשיו הזדמנויות היסטוריות כבירות כמו סיפוח בקעת הירדן, שמירה על הביטחון שלנו, בריתות עם השכנים הרבה מאוד דברים אסור להחמיץ את זה. נפעל ביחד וננצח. שבת שלום".