הפגנות בעד ונגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נערכו הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ, בעקבות פרסום כתבי האישום שהוגשו נגדו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במהלך יום חמישי.



בכיכר הבימה בתל אביב, נערכה הפגנה בה השתתפו 2,500 בני אדם בדרישה להתפטרותו של נתניהו, כאשר המפגנים פתחו בקריאות "ביבי הביתה", והניפו שלטים בהם נכתב בין השאר: "נתניהו שחרר כבר", "נתניהו תתפטר" ו"מושחתים הביתה". ח"כ סתיו שפיר, מהמחנה הדמוקרטי, שהייתה מיוזמת ההפגנה, אמרה כי המחאה תמשך השבוע גם בערים אחרות ויהיו הפגנות המשך גם בבאר שבע וירושלים.



הפגנות תמיכה בראש הממשלה התקיימו מול מעונו ברחוב בלפור בירושלים, בה לקחו חלק כ-350 משתתפים, ובקריות, שם הפגינו כ-200 פעילי ליכוד במחאה על ההחלטה וההתנהלות של מערכת המשפט, כאשר הם דרשו להעמיד לדין את פרקליט המדינה, שי ניצן, ואת הפרקליטה המלווה, ליאת בן ארי.



תומכי נתניהו בהפגנה. צילום מסך
תומכי נתניהו בהפגנה. צילום מסך



בנוסף, מפלגת העבודה-גשר הקרינה הערב על בניין ‘טמפו׳ הנשקף מכביש החוף במחלף פולג, סרטון הקורא לבנימין נתניהו להתפטר. המפלגה ממשיכה בקמפיין הקורא לראש הממשלה לקחת אחריות ולמנוע בחירות מיותרות, תחת הסיסמה: ״נתניהו תפרוש-אנחנו נתקן״.



בתוך כך, בעקבות ההודעה על כתבי האישום, יו״ר העבודה-גשר עמיר פרץ הורה להקים צוות משפטי שיעתור לבג״צ בדרישה להורות על נבצרות של ראש הממשלה. הוא אמר כי ״כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה לא נוכל להשלים עם מציאות בה ראש ממשלה תחת כתב אישום. רק בגלל זה נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל. אם נצליח למנוע מנתניהו להאחז בקרנות המזבח, נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה״.