מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, התראיין הבוקר (ראשון) לבן כספית וינון מגל ב-103FM ומתח ביקורת נוקבת על המתקפה של ראש הממשלה נתניהו נגד מערכות אכיפת החוק.


רה"מ אמר שצריך לחקור את החוקרים. מה דעתך?
"מפאת כבודו אני לא רוצה לומר שהוא מטורף, אך מדובר בהסתה למרד. אני חושב שאיש כמו ראש ממשלה שפוגע במערכות אכיפות החוק, בפרקליטות, ביועץ המשפטי ובמשטרה עושה דבר שאסור לעשותו".

יש דרך לחקור את החוקרים?
"כמובן שיש את מח"ש".

ומי בודק האת הפרקליטות?
"אפשר לסמוך על דוד רוזן שעושה זאת".

זו מערכת בלי שיניים. היית מפכ"ל, מוטי כהן הוא ממלא המקום. למה הניצבים שותקים?
"הם לא צריכים לדבר. מי שצריך לדבר הם המפכ"לים לשעבר, השר ואנשי הציבור. בעיקרון מה שנעשה כאן לא נעשה מעולם. ראש ממשלה לא מקבל את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה. לא ברור לי איך אפשר לחיות עם זה. הייתי בטוח שהוא יודיע שהוא מתפטר. מסתבר שטעיתי לאורך כל החזית".

יש מאחורי נתניהו גוש גדול של אנשים שמרגישים שסימנו אותו והשיגו עדי מדינה תוך לחצים לא לגיטימיים.
"היועץ המשפטי שקל את כל הדברים הללו, לקח אותם בחשבון והחליט בלב שלם אך כבד להגיש כתב אישום על שוחד. אני סומך עליו ועל השוטרים והחוקרים".

בן: עושים על עדי מדינה תרגילים הרבה יותר מלוכלכים.
"ברור שהמשטרה עושה מניפולציות. הם צריכים לעבוד לפי החוק ולהביא לכך שהחקירה תמצא את האמת".

ינון: מגייסים עדי מדינה תוך איום על בני משפחה? זו פרקטיקה מקובלת, ללחוץ על אנשים בנושאים שבכלל לא קשורים לחקירה ומאיימים להרוס את חייהם?
"המשטרה עובדת במתואם עם הפרקליטות, אם בית המשפט משאר תרגיל כזה או אחר – מבחינתי זה חוקי. החוקרים והשוטרים עושים את עבודתם ואם הם עוברים את הקווים צריך לבדוק את זה. זה לא משפיע על ההחלטה של היועץ להגיש כתב אישום".

מה המערכת צריכה לעשות כשראש ממשלה וכמה מתומכיו קוראים להכניס את ליאת בן ארי לכלא?
"טענתי כבר לפני שנתיים שרה"מ צריך להתפטר ולא להכניס את המדינה לסאגה הזאת. הוא לא עשה זאת והנה אנחנו כאן. המצב חמור. שמענו את ציפי לבני בחדשות יחד עם תגובות אחרות. אנחנו נמצאים בכאוס ובסכנה אמיתית לשלטון חוק של המדינה".

על השרים וחברי הכנסת מותר לומר הכל אך על אנשי מערכת החוק אסור?
"זו מערכת האכיפה והן הבסיס לדמוקרטיה, ברגע שאתה תוקף אותן אתה מסכן את הדמוקרטיה. כבר שנה שלמה אין למדינה מפכ"ל שיקבל החלטות ואין נזק גדול מזה למערכת אכיפת החוק. חייבים למנות מפכ"ל גם במצב הנוכחי".