ח"כ חיים כץ (ליכוד) נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וסיכם עמו לכנס את מרכז הליכוד ב-5.12 ולהעלות לאישור המרכז את ביטול הפריימריז של חברי הכנסת. זאת, לאחר שקיבל את פניותיהם של חברי הכנסת גדעון סער וניר ברקת בנוגע לקיום הפריימריז. כמו כן, גורמים בליכוד אמרו למעריב אונליין כי נתניהו הודיע לחיים כץ בפגישה שיתמוך גם בכינוס המרכז ובקיום דיון והצבעה על פריימריז לראשות הליכוד, אם וכאשר יוכרז על פיזור הכנסת ה-22.

יש להסביר כי לפי חוקת הליכוד, כל עוד נמשכת הכהונה של הכנסת ה-22, נתניהו הוא יו"ר התנועה והמועמד לראשות הממשלה מטעם הליכוד. רק עם פיזור הכנסת המכהנת ניתן יהיה לכנס את מרכז הליכוד ולקיים בחירות לראשות התנועה.
 
מוקדם יותר יועמ"ש הליכוד, עו"ד אבי הלוי, דחה עתירה המבקשת להורות על כינוס מרכז הליכוד על מנת לקבוע מועד לפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה לפני פיזור הכנסת.

כאמור, מוקדם יותר סער פנה ליו״ר מרכז הליכוד כץ ביוזמה דחופה לכנס את מרכז הליכוד על מנת לקבוע פריימריז בזק לראשות הליכוד עוד לפני שתסתיים תקופת "21 הימים".  זאת, בהמשך לדבריו אמש בנושא. סער הדגיש בפנייתו כי "בכוחו של מהלך זה למנוע התדרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר רה״מ נתניהו רק לפני ימים ספורים כ'טירוף מערכות'". 
סער הוסיף, כי מאחר שניתן להקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית יש לפעול לסיום המשבר הפוליטי במדינה הנמשך כבר כשנה וטען כי ניתן לקיים פריימריז כאלה תוך כשבועיים. בפניה הזכיר סער כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז (בין רה״מ דאז שרון לשר דאז נתניהו) תוך כשלושה שבועות כשמספר החברים בעלי זכות הבחירה היה אז כמעט פי שלושה מאשר היום. סער ביקש מכץ לבוא בדברים עם מנהלת הליכוד לקידום הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה".
ח"כ ניר ברקת הגיש לראש הממשלה נתניהו ויו״ר מרכז הליכוד כץ מתווה שכולל יצירת תפקיד חדש של מ"מ ליו"ר התנועה שייבחר בפריימריז בהקדם ויחליף את היו"ר בתקופת נבצרות. ברקת מבקש שהמתווה יובא לאישור חברי מרכז הליכוד בישיבת המרכז הקרובה. במסגרת המתווה, מציע ברקת ליצור תפקיד חדש של ממלא מקום ליו"ר התנועה שיחליף את היו"ר בתקופה של נבצרות ויכהן עד חזרתו עוד עד הפריימריז הבאים.