השר לשעבר מטעם הליכוד וקדימה, מאיר שטרית, תקף הערב (ראשון) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, בעקבות כתבי האישום שפורסמו נגדו ותגובתו החריפה על התנהלות הפרקליטות בתיקיו, ואמר כי: "אם הייתי מדבר עם נתניהו היום הייתי אומר לו: קום ולך הביתה. תתפטר. זה הדבר הנכון ביותר שאתה יכול לעשות היום. הוא מנסה להרוויח זמן, הוא לא רוצה לעזוב את תפקידו, והוא עושה טעות חמורה. צריך לומר לו תודה רבה, ושיילך לבית משפט וייאבק על חפותו. קשה לראות את ראש הממשלה יוצא נגד מערכת החוק". 



אבל הוא אמר גם דברים נכונים. תפרו תיקים.
"אתה מאמין בזה? לא תפרו תיק לאף אחד. בית המשפט לא תופר תיקים לאף אחד, זו אגדה שאין לה אחיזה במציאות. אני חושב שכשיש תלונה נגד מישהו חובתה לבדוק. בתי המשפט עצמאיים ולא כפופים לפרקליטות. הרעיון שנתניהו תוקף את החוק וקורא לחקור את החוקרים זה לא ייאמן".

שטרית הבהיר: "אני לא מדבר על עסקת טיעון, שיילך לבית משפט וינסה להוכיח את חפותו. גם אם לא הצליח, אני בטוח שהדין איתו יהיה רך יותר אם יילך עכשיו. ראש ממשלה שנמצא תחת כתב אישום לא יכול להיות ראש הממשלה".  לדבריו, "איש לא העלה על הדעת שאי פעם יוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן בפועל. רבין התפטר כשעלתה מחשבה לחקור את אשתו".



יועץ התקשורת של נתניהו בעבר: "יעשה טריקים כדי להישאר בתפקידו"



מוקדם יותר היום, התראיין יועץ התקשורת יוסי לוי לתכניתה של ענת דוידוב, "איפה הכסף" ב-103FM, על סיכויו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להמשיך להנהיג את הליכוד והיוזמה לקיים פריימריז במפלגה ב-21 הימים הקרובים, לאחר שח"כ גדעון סער הודיע כי יתמודד לתפקיד היו"ר.



היועץ המשפטי של הליכוד אומר שאין לחייב לקיים פריימריז בליכוד.
"אני לא פרשן משפטי אך בהחלט חושב שיש לי כמה כישורים כשלמדתי אצל המורה מספר אחד בעולם, בנימין נתניהו. נתניהו ביצר את מעמדו, כולל אל מול היועץ המשפטי של הליכוד. הוא לא יפתח עליו את הפה, כולם חוששים שמה. אני חושב שהתקווה, אם תבוא, היא מכחול לבן, במידה ויתעשתו במהירות. יש להם חלון הזדמנויות של עשרה ימים בכנסת הנוכחית. מה שלא יקרה בכנסת הנוכחית לא יקרה בתווך הנראה לעין.



לוי הוסיף כי "נתניהו עד יום חמישי לא רצה לצאת לבחירות. מיום חמישי, מהרגע שספג נוק-אאוט מהיועץ המשפטי, שהחליט להגיש נגדו כתב אישום על שוחד, מעוניין להגיע לבחירות בחודש מרץ. עד אז אלוהים גדול, מי יזכור מה קבע היועץ. לנתניהו יש את כל הטריקים שאותם שדרג לדרגת אומנות הכי גבוהה בעולם, הוא יכול להמציא אינספור דברים שישאירו אותו בתפקידו. מי שתולה את תקוותיו בפריימריז של הליכוד, זה נראה לי קצת מגוחך. גם אם יתקיימו פריימריז, עד שזה יקרה כבר יעברו ה-18 יום. אגב, אני לא בטוח שיהיה לגדעון סער קל לנצח".





ואם סער יחד עם יולי אדלשטיין וכ"ץ, נתניהו ינצח?
"כנראה אך לא ראיתי עוד את כל הרשימה שהצגת מתמודדת. רק סער גילה אומץ לב אזרחי, כל היתר חוששים מהצל של עצמם. כשהם הולכים בלילה הם שורקים כדי לא לפחד בחושך. טייס קרב כמו יואב קיש, קצין בצנחנים כמו ניר ברקת וראש שב"כ לשעבר כמו אבי דיכטר שותקים. זה פשוט עצוב לראות איך הוא ניתק אותם מעמוד השדרה שלהם. נתניהו אומן בזה. כחול לבן צריכים להיות מאוד יצירתיים ולהגיע לרוב במהלך העשרה הימים הקרובים ולא להגיע לבחירות. אם הם יגיעו לבחירות, מצבם יהיה עגום. עד אז נתניהו יתאושש וכבר יצא להתקפה נגד כולם".



בסקרים האחרונים, כששואלים את הציבור מי אשם בפלונטר הפוליטי, הם מאשימים את נתניהו. אני לא בטוחה שהוא יצא מזה מרוויח.
"נתניהו לא צריך יותר מ-32 מנדטים כדי להמשיך ולכהן כראש הממשלה. מה שחשוב זה לא כל הציבור אלא מצביעי הליכוד ונתניהו מבלי קשר להמלצות וחקירות המשטרה. בקמפיין טוב הוא יכול להשיג גם 35 מנדטים".



יהיו בחירות?
"קשה לי להעריך. צריך לראות איך יעברו העשרה הימים הקרובים. מה שלא יקרה בימים הקרובים, לא יקרה גם בסוף ימי המנדט של הכנסת".