ניצב בדימוס אליק רון, לשעבר מפקד מחוז הצפון במשטרה, עלה לדבר היום (ראשון) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ומתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל דבריו נגד חוקרי המשטרה ורשויות החוק.



בכיר המשטרה לשעבר פתח את דבריו במעין שיר מחאה שמופנה אל נתניהו עצמו: "בלשון שקרית מעמקי הביבים, אתה חובט בשומרי המוסר, השפיות והאור. ולנו נותר רק לקום ולומר שהלכת רחוק מדי, תפרד מהתיקים עליהם היית אחראי ותתייצב מול התיקים האחרים".



לא יכול שניצבים במשטרה הם עבריינים שהשתמשו גם הם בלשון ביבים?
יכול אבל אני מניח שבלשון כזאת או אחרת גם אני חטאתי, אבל לא בצורה הנבזית הזאת, המסיתה והכל כך מסוכנת. החוקרים לטעמי לא עשו כל עבירה אבל אני לא בקיא עד תום. הם נבחנים על ידי הפרקליטות. בסוף קבע מנדלבליט את אשר קבע ואני סמוך ובטוח שכך היה צריך".





יכול להיות שנתניהו מדבר אל אנשים שבאמת רבים מהם איבדו את האמון במשטרה, בפרקליטות ובמוסדות החוק?
"לא. אני חושב שנתניהו שטוען שאין שני לו והוא משקר בלי למצמץ, הוא מצליח להסית את דעתם של מיליונים כדי שלא יראו את המקרר הריק ואת זה שאין תרופות בארון. לפעמים הוא מאיים על אירן וחיזבאללה, ולפעמים הוא מאיים על שלטון החוק. זו האומנות של נתניהו, הוא יוצר מיצג שווא אצל המוני מטומטמים".



האם קראת למצביעי הליכוד מטומטמים?
"לא בהכרח מצביעי הליכוד אבל יש שם לא מעט עיוורים וטיפשים, שלא מבינים מה המשמעות של מדינה דמוקרטית מסודרת שפועלת על פי החוקים של רשויות החוק".