מלחמת המחנות בליכוד מחריפה. על רקע הסערה שבמרכזה עומד ח"כ גדעון סער לאחר קריאותיו לקיום פריימריז בליכוד, אומר הערב (שלישי) חבר הכנסת לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין למשוך את הזמן בנוגע לפריימריז מאחר והוא מעוניין בבחירות. ומדוע לא יגיע להפגנת התמיכה בו.
כולנו רואים את הסערה ברשתות ואת הגידופים. איך אתה עובר את זה מבחינה רגשית? 
"אני עובר את זה בקלות. יש לי ניסיון בחיים הציבוריים ויודע בדיוק למה חזרתי לפוליטיקה. אני ישן ואוכל קצת פחות ולצערי רואה את האישה והילדים הרבה פחות אך בסך הכל - הכל בסדר. אני שלם עם עצמי באופן מוחלט ואני עושה את מה שאני צריך לעשות כשליח ציבור למען התנועה שלי ולמען המדינה שלי".


משהו בתגובה של הליכודניקים הפתיע אותך? קראו לך בוגד.
"זו לא אמירה של ליכודניקים זו אמירה של שוליים מסוימים. התקבלתי אתמול בסניף הוד השרון בליכוד כשתשעים אחוז מהאנשים, בהערכה גסה, מחאו לי כפיים והיו כמה צעקנים שצעקו צעקות. אני מכיר את היטב את תנועת הליכוד ואת תבונת הליכודניקים שאוהבת את המדינה. הליכודניקים יודעים היטב מאיזה מקום אני בא ואני סומך על תבונתם".

מספיק אחד כדי לעשות מעשה. אין בך סוג של חשש?
"לא. אין לי שום חשש. יש במדינת ישראל גופים שזה מה שצריך להטריד אותם".
סקר של מנו גבע אמר שבמצביעי הליכוד נתניהו גורף מעל 80%. זה מדאיג אותך?
"ממש לא. ראיתי סקר אחר אתמול בערב בקרב חברי הליכוד ובו קיבלתי 40% תמיכה. אני מתמודד לא כדי למצב את עצמי אלא כי חשוב לסיים את המשבר הפוליטי המתמשך במדינה. חשוב לאחד את העם ואני מאמין שאני יוכל לעשות את זה. אני חושב שיש לי תמיכה רחבה מאוד בליכוד ואם תהיה התמודדות אתם תופתעו".

אתה חושב שאתה תוכל לנצח ראש ממשלה מכהן כמו בנימין נתניהו בפריימריז במפלגת הליכוד?
"אין ערובה בפוליטיקה. אנחנו אף פעם לא באים מתוך תחושת זחיחות. אני מאמין שזו תהיה התמודדות שאקבל בה תמיכה מאוד רחבה".
אני מעריך שרבים מבכירי הליכוד חושבים שאתה צודק ולא רואים אף אחד שמצטרף אליך.
"אני לא מסכים איתך. שמעתי היום את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שהביע בי תמיכה ברבים. שמעתי גם את חבר הכנסת יואב קיש שגינה מכל וכל את ההתקפות עליי והביע תמיכה בעמדתי. אני ממש לא בודד יש בליכוד רבים שתומכים בי ובעמדתי. לשאר בעלי תפקידים בממשלה יש שיקולים נוספים ואני מכבד את כולם. בשטח הליכודי בכל הדרגות יש תמיכה מאוד רחבה בי ובעמדות שאני מציג".

למה בכירי הליכוד לא מציעים את עצמם?
"אני לא פרשן פוליטי. אני הולך עם האמת שלי וחושב שבחירות שלישיות זה טירוף מערכות, כפי שגם הגדיר ראש הממשלה בעצמו".

להערכתך נתניהו רוצה מערכת בחירות נוספת?
"בוודאי. מושכים את הזמן על מנת למנוע פריימריז בתקופת ה-21 יום והמשמעות היא רק אחת - חותרים לבחירות שלישיות וחבל. בחירות הן לא עונש לגדעון סער אלא עונש לאזרחי מדינת ישראל. זה מבטיח שבמשך חצי שנה המדינה תמשיך להיות תקועה במריבה הבלתי סופית בין המפלגות, הממשלה לא מתפקדת ותחומים חיוניים מאוד ייפגעו. אנחנו המחנה הלאומי עלולים להיפגע ותת את השלטון ליריבנו".
במידה ואתה מתמודד בפריימריז ומנצח את נתניהו, זה אומר שיש לך ממשלה עם כחול לבן? יתנו לך להיות ראשון ברוטציה?
"אני לא אכנס לפרטים אך אני משוכנע שאני יכול לנצח ולהרכיב ממשלה במהירות. אני חושב שאני לא היחיד בפוזיציה הזו. גם אם אחרים ינצחו בפריימריז הם יוכלו להקים ממשלה. אם נמשיך להתבצר המועד יסתיים וכולנו נצא למערכת בחירות נוספת שאף אחד לא ירוויח ממנה".
רצה שמועה בכנסת שגנץ כבר מחתים ומחזיק כבר 57 חתימות. פנו אליך?
"ממש לא ואין סיכוי שהייתי נעתר לזה גם אם היו פונים אליי. אני איש ליכוד ונאמן להחלטות של המפלגה שלי. אני מציע לתת לחברי הליכוד להכריע. לכחול לבן, העבודה, מרצ והסיעות הערביות יש 57 מנדטים ואני חושש שאם אנחנו לא נקרא את הכתובת על הקיר, אנחנו עלולים בעוד שלושה חודשים להתעורר מזה 30 שנה עם רוב לשמאל במדינת ישראל. את זה אני כאיש המחנה הלאומי מבקש למנוע".

לא תלך להפגנה הערב. מה אתה חושב עליה?
"הפגנה היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית. אנשים שיגיעו אליה יעשו זאת מתוך אכפתיות וכאב. עם זאת אני לא רואה מה האירוע הזה יואיל לליכוד או לראש הממשלה. לכן גם הבהרתי שאין לי שום כוונה להגיע".