בעקבות ההודעה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, ועל רקע קריאתו של ח”כ גדעון סער לפריימריז בזק לראשות הליכוד כדי למנוע בחירות, אלפי בני אדם הגיעו הערב (שלישי) לעצרת התמיכה בבנימין נתניהו ברחבת מוזיאון תל אביב.



ההפגנה נערכה תחת הכותרת “לשמור על המדינה ולעצור את ההפיכה השלטונית” ולמרות הערכות המארגנים העריכו עשרות אלפי בני אדם ישתתפו, הגיע לעצרת רק אלפים בודדים. רוב חברי סיעת הליכוד קיבלו פנייה מלשכת ראש הממשלה, שבה נאמר להם כי יש חשיבות רבה לאירוע ולהשתתפותם בו. עם זאת, רוב חברי הכנסת והשרים של הליכוד לא הגיעו להפגנה. 


רגב בעצרת. צילום: אבשלום ששוני


בין בכירי הליכוד היחידים שנכחו בעצרת, היו השרה מירי רגב שהתייצבה לאירוע למרות שאמרה כי לא תגיע וח"כ מיקי זוהר, שאמר באירוע: "אנחנו מגלים דברים איומים ונוראים. עדים שאילצו אותם לשנות עדות והפכו לעדי מדינה. מערכות האכיפה נפלו קורבן לשמאל. לא ניתן לשקר לנצח את האמת. נתניהו הביא אותנו להישגים שלא היו מקום המדינה. מה נתנו לו? חקירה! אני לא אשתוק גם אם אהיה הבא בתור".

רגב אמרה בנאומה: "גם אנחנו מפגינים, גם אנחנו רוצים להביע מחאה מוצדקת. שלטון החוק אינו מעל החוק. החוק הוא שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחד לאדם אחר. תמיד אמרנו שיש שופטים בירושלים. אתם - אזרחי מדינת ישראל תקבעו מי יעמוד בראש המדינה הזאת. הקול שלכם - גם הוא פסק דין חלוט. מי שרוצה לשמור על שלטון החוק הגיע לכאן הערב. לא ישתיקו אותנו".

בין השלטים שהניפו המפגינים: "נתניהו העם איתך", "לעולם לא תצעד לבד", "די לרדיפה", "ביבי מלך ישראל חי חי וקיים", "דרושה ועדת חקירה מחו"ל" ו"העם דורש לחקור את החוקרים". רחל מגבעתיים, אחת המפגינות, אמרה למעריב: "באתי לחזק את ביבי ולעצור את הרדיפה". חנה מראשון לציון אמרה: "ביבי הוא הלב שלנו". אסף מיבנה: "אנחנו דורשים צדק משפטי. גדעון סער עשה טעות קשה".

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד אמר הערב בחדשות 13 בהתייחסו להפגנה כי: "אנשים שיגיעו היום להפגנה, לא קיבלו כסף. הם מגיעים כי כואב להם, כי הם מרגישים שנעשה עוול למנהיג שלהם, הם מרגישים שיש לתקן קלקולים במערכת. אני בהחלט בעד הפגנות בכלל. ודאי שאני בעד. נשים לרגע בצד את הכותרת, אני לא מדבר על הכותרת, אני מדבר על עצם הכאב של הציבור שמרגיש שפגעו בראש הממשלה".

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


גורמים במפלגות החרדיות סיפרו כי בימים האחרונים פנו אנשי לשכת ראש הממשלה לכמה מחברי הכנסת החרדים בבקשה לפרסם קריאה לציבור החרדי להשתתף בהפגה. לדברי הגורמים, הבקשה נענתה בשלילה.

עדיין לא ברור אם ראש הממשלה עצמו יגיע להפגנה. גורמים במפלגה דיווחו כי נתניהו שוקל להגיע בעיצומה של ההפגנה ולשאת דברים. עם זאת, בכירים בליכוד אמרו ל"מעריב" כי רוב הסיכויים שנתניהו לא יגיע להפגנה, משום שהשתתפותו לא תועיל לו, אך הם הדגישו כי הוא עוד עשוי להפתיע.