יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מנסה למנוע הגעה לבחירות שלישיות. בהצהרה שנתן היום (רביעי) אמר אדלשטיין כי "לפני כשבוע המנדט להרכבת הממשלה עבר לכנסת. עבר כשהוא חבוט ושחוק ומלווה בתחושות כעס ותסכול. הזמן עבר ונראה שחזרנו מהר מדי לסיסמאות וחישובי בחירות. כולם מבינים שישראל נמצאת במצב חירום לאומי, שעלול להוביל לקריסה כלכלית וחברתית. זאת אזעקת אמת".

אדלשטיין המשיך ואמר כי "זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. לא יהיה רגע אחר. זה הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות. לבחור בין אמון הציבור למשבר מנהיגות קולסאלי. לכן פניתי היום לשתי המפלגות הגדולות וביקשתי מהם להורות לצוותי המשא ומתן להיפגש עוד הערב בלשכתי, להתכנס לניסיון אחרון להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות. פנייתי נענתה בחיוב. עוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל".



יולי אדלשטיין. קרדיט: אנה ברסקי



מכחול לבן נמסר כי "אנו מברכים על יוזמתו של יו"ר הכנסת כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים. יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ ומר שלום שלמה לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".



למרות הברכות, המאמצים נראים ככאלו שלא ישאו פרי כאשר לאחר פגישתו של אדלשטיין עם צוות המשא ומתן של כחול לבן, צייץ אחד מבכירי כחול לבן, משה יעלון, וכתב כי "נפגשתי היום עם יו״ר הכנסת ח״כ יולי אדלשטיין בניסיון למנוע בחירות. הבהרתי כי ׳כחול לבן׳ מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון. לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו. נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אך לא נסטה מערכינו ומהתחיבויותינו לבוחרינו. הבעתי בפני יו״ר הכנסת הערכתי הכנה למאמציו להשיג אחדות ולמנוע בחירות נוספות".

גורמים בגוש ה-55 אמרו כי יו"ר הכנסת עושה מאמץ על מנת לקדם את אותו מתווה האחדות, עליו הצוותים דיברו לפני שבוע. לפי מתווה האחדות, נתניהו הוא הראשון שיכהן במשך חודשים בודדים ולאחר מכן יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ יכנס לתפקיד רה"מ ויכהן שנתיים.