פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', התראיין היום (חמישי) לתכניתם של רוני בן-און ועמיתו לערוץ, גיא פלג, ב-103FM, וסיפר על התרחישים האפשריים במציאות הפוליטית הסכובה אליה נקלענו ומה חשב על האמירות הקשות שהוטחו כלפיו בהפגנת התמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו.



אחרי שמתווה הנשיא לא צלח, המתווה השני של אדלשטיין מנסה לרקום עור וגידים. מה דעתך עליו?


"המתווה הראשון הוא לא מתווה נשיא והמתווה השני הוא לא מתווה אדלשטיין. אנחנו ערב סבב שלישי של בחירות בתוך כעשרה חודשים ונגיע לאותו מקום אליו יצאנו באפריל 2019. פעם הראשונה הוקדמו הבחירות כדי להקים את היועץ המשפטי לממשלה, פעם שנייה – כתב החשדות ובפעם השלישית זה כנראה בגלל כתב האישום. אנחנו עומדים מול מצב בו שוחקים את השיטה ואת כללי המשחק. שוחקים את הדמוקרטיה בגלל הבעיה האישית-משפטית-פלילית של נאשם אחד".



היו חשדות, חקירה וכתב אישום כעת. המשפט יצא לדרך.


"עוד לא יצא לדרך, יכולה להיות בקשת חסינות שתצלח או לא. מה שיוצא לדרך זה סבב שלישי של בחירות, ואם כל הכבוד לכל השחקנים על המגרש בפוליטי, בסוף כללי המשחק הם החשובים ביותר".



יהיה סבב שלישי וגם רביעי כל עוד התיקו הזה יימשך. לא משנה מה קורה פה, שום דבר לא זז בסקרים.
"אם זה אכן יקרה בשלישית יסתבר שנתניהו ייכשל להרכיב ממשלה בשלישית. אני לא זוכר שמישהו שניסה ונכשל שלוש פעמים להרכיב ממשלה נשאר על המגרש".




מי יבוא במקום. זה צריך לקרות בליכוד.
"לא תפקידי לתמרן בתוך הליכוד מי יחליף אותו אך לא ייתכן שאנחנו מחריבים את השיטה הממשלית בגלל אינטרס של אדם אחד".

לאדם עליו אנחנו מדברים יש תבונה פוליטית ואישית. הוא רואה ומקבל החלטות בהתאם לסקרים. מה הוא חושב לעצמו כעת?
"בנימין נתניהו יש יעד אחד – להשיג חסינות או לא האריך את התהליך. אם נלך לבחירות נוספות, עד שתוקם ממשלה נעמוד כבר עד סוף מאי ועד שתוקם ועדה שתדון בחסינות שלו תמשך עוד זמן רב".

מה הוא מרוויח בזמן הזה?
"בהיעדר נכסים אחרים, הזמן הוא הדבר הכי יקר. אם נגזר עליו לעמוד לדין, שזה יקרה לקראת סוף 2020. אין ספק שאם נגזר על אלמוני לעמוד לדין כשהוא ראש הממשלה, יש לו עניין לדחות את זה".

מה דעתך לגבי ההיפוך של אביגדור ליברמן. מאפריל אנחנו שומעים את ליברמן אומר שהוא לא מוכן לשבת עם החרדים, היום הוא הסביר שאם היו נותנים לו הישג בענייני דת ומדינה הוא היה מונע בחירות לשלישיות.
"אתה היית נוקט באותה לשון במקומו. הוא לא פוסל את החרדים את אלא את המדיניות החרדית".

לסיום, נכון שתתייחס לקולות שנשמעו עליך במחאת הליכוד בשלישי. היום ליאון התנצל בשידור ב-103fm אתה מקבל את ההתנצלות שלו?
"אנחנו עיתונאים שמספרים סיפור ואנחנו לא הסיפור. אני מכיר את תופעת הגידופים והיריקות כבר שנים רבות. חולצתי לא פעם על ידי המשטרה ממקומות מסוימים. אני סוס קרבות ותיק אך אנחנו צריכים לזכור שאנחנו לא הסיפור ואלא מספרים אותו".