שרת החוץ של בוליביה הודיעה הערב (חמישי) כי ארצה תחדש את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, לאחר שאלה נותקו בדצמבר 2008 - במהלך מבצע עופרת יצוקה. ההחלטה על חידוש היחסים התקבלה בעקבות הדחתו של נשיא בוליביה, אוו מוראלס, שנמצא בגלות במקסיקו.
שר החוץ ישראל כ״ץ מסר בתגובה: "אני מברך על הודעת ממשלת בוליביה על כוונתה לחדש את היחסים עם מדינת ישראל, דבר שיתרום לחיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל ומעמדה בעולם. משרד החוץ פעל במשך תקופה ארוכה כדי לקדם את חידוש היחסים באופן ישיר וגם באמצעות נשיא ברזיל ושר החוץ הברזילאי עימו שוחחתי לאחרונה בנושא בועידת האו״ם בניו יורק. הסתלקותו של הנשיא העויין לישראל מורלס, והחלפתו בממשל ידידותי לישראל ,מאפשרת את הבשלת המהלך".
 בתחילת החודש, נשיא בוליביה אבו מוראלס הכריז על התפטרותו, בעקבות טענות על זיוף התוצאות בבחירות. מוקדם יותר קרא לואיס פרננדו קמאצ'ו, מנהיגה המרכזי של המחאה בבוליביה לנשיא להתפטר מתפקידו, זאת לאחר שארגון מדינות אמריקה לא הצליח לאמת את ניצחונו בבחירות שהתקיימו לפני כשלושה שבועות ולאחר קריאותיו של מוראלס לקיומן של בחירות חוזרות. בנוסף קראו לו כוחות הצבא במדינה לפרוש מתפקידו.
לפני כשלושה שבועות התמודד מוראלס, המכהן כנשיא בוליביה מאז 2006, מול הנשיא לשעבר קרלוס מסה בבחירות לנשיאות, והצפי היה שלראשונה מאז עלה לשלטון ייאלץ מוראלס להמשיך לסיבוב שני בבחירות. תחילה היה נראה כי הוא מוביל על מסה בפחות מ-10% – הרף שאליו צריך מועמד להגיע כדי לנצח כבר בסיבוב הראשון לפי חוקת בוליביה, אולם אז הפסיקה ועדת הבחירות לעדכן בתוצאות, וכששבה לעדכן אותן כעבור מספר שעות התקרב לפתע מוראלס לפער וחצה אותו. 

ממשלת בוליבה החלה להכיר רשמית במדינת ישראל בפברואר 1949, ובתקופת הדיקטטורות הצבאיות שהתרחשו במדינה הדרום אמריקאית בין השנים 1964-1982 אף התהדקו היחסים עוד יותר. נשיאה המנוח והשנוי במחלוקת של המדינה, הוגו צ'אווס, הוא זה שהחליט לנתק את קשרי החוץ בין בוליביה לישראל ב-2008, בעקבות מבצע עפרת יצוקה.