מתנהלים מגעים ראשונים לקביעת ביקור ממלכתי של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בירדן. זאת בעקבות הפגישה שקיים הנשיא מוקדם יותר השבוע עם בן דודו ויועצו של המלך עבדאללה, הנסיך גאזי בן מוחמד, בלונדון.



בלשכת הנשיא בירושלים רואים חשיבות גדולה בקידום היחסים עם הממלכה האשמית, דווקא על רקע אמירתו של המלך עבדאללה, שאמר לאחרונה בכינוס בניו יורק כי "מערכת היחסים בין ישראל לירדן נמצאת בשפל של כל הזמנים״, על רקע הדרישה הירדנית להחזיר לרשותם שטחים באזור נהריים וצופר, שסופחו לישראל במסגרת הסכם השלום מ-1994.



המלך הירדני הוסיף כי סיבה נוספת להידרדרות היחסים בין שתי המדינות היא המצב הפוליטי הפנימי בישראל, ועם זאת הביע תקווה כי בקרוב תקום ממשלה מתפקדת ואז יוכלו שתי המדינות "לפתור את הבעיות במערכת היחסים", כלשונו.



ההצעות שעולות לאחרונה מטעם פוליטיקאים ישראלים, ביניהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבצע סיפוח מלא לבקעת הירדן, הן מכשול נוסף לשיפור היחסים בין המדינות על פי דבריו של המלך עבדאללה, בנו של המלך חוסיין שחתם על אותו הסכם שלום מ-1994.



נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר בעבר בירדן בכמה הזדמנויות שונות, גם כחבר כנסת וגם כיושב ראש הכנסת, אך בתפקידו הנוכחי זה צפוי להיות ביקורו הראשון בממלכה.