12 יום בלבד נותרו עד להכרזה על פיזור הכנסת ולהליכה לבחירות נוספות. סקר חדש שנעשה עבור "מעריב־סופהשבוע" מגלה כי בתוך הליכוד מתרחש קרב צמוד על תמיכת הציבור בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יריבו גדעון סער: 33 מנדטים לליכוד בראשות נתניהו לעומת 31 מנדטים אם סער יעמוד בראשה.
 
לפי סקר מנדטים של מכון סמית, בניהולו של רפי סמית, עם נתניהו בראשות הליכוד, כחול לבן שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר עם 35 מנדטים, עלייה ב־2 מנדטים לעומת הכנסת הנוכחית, בעוד הליכוד מקבלת 33 מנדטים, עלייה של מנדט לעומת הכנסת הנוכחית, וזאת למרות כתבי האישום נגדו.
 
שאר המפלגות: הרשימה המשותפת - 13, ש"ס - 8, ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 7, הימין החדש (שקד ובנט) - 6, העבודה־גשר - 5, המחנה הדמוקרטי - 5 ואילו איחוד הימין (הבית היהודי והאיחוד הלאומי) תהיה על גבול אחוז החסימה. 
 

בחלופה השנייה, שבה ח"כ גדעון סער מוביל את הליכוד, הייתה המפלגה זוכה ב־31 מנדטים, שניים פחות מנתניהו. גם בתסריט הזה כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים. שאר המפלגות: הרשימה המשותפת - 13, ש"ס - 8, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו - 7, הימין החדש (בנט ושקד) - 6, איחוד הימין (הבית היהודי והאיחוד הלאומי) - 4, העבודה־גשר – 5, המחנה הדמוקרטי - 4. 
 
ולפי חלוקה לגושים: כשנתניהו בראשות הליכוד, מקבל גוש הימין 54 מנדטים, גוש המרכז־שמאל־הרשימה המשותפת - 58 מנדטים, ליברמן - 8 מנדטים. כשסער מוביל את הליכוד, עולה גוש הימין ב־2 מנדטים ל־56, גוש המרכז־שמאל־המשותפת יורד במנדט ל־57 מנדטים וליברמן יורד במנדט ל־7.
 
בסקר נבדקה גם השאלה אם לסער יש הכישורים להיות ראש ממשלה. 44% מהנשאלים השיבו בחיוב, לעומת 32% שהשיבו כי אין לו כישורים מתאימים. אחד מכל ארבעה לא הביעו דעה. בקרב מצביעי כחול לבן הדעות על כישוריו של סער חיוביות יותר - 56% סבורים שיש לו כישורים מתאימים לעומת 29% מקרב מצביעי הליכוד.
 
ולגבי יו"ר כחול לבן בני גנץ: 41% בלבד מהנשאלים בסקר השיבו כי יש לו הכישורים המתאימים להיות ראש ממשלה לעומת 45% שסבורים שאין לו. בקרב מצביעי כחול לבן 86% מחזיקים בעמדה חיובית לגבי כישוריו. 

בני גנץ. קרדיט: אבשלום ששוני
שאלה נוספת בדקה את עמדות הציבור לגבי יכולתו של נתניהו לכהן כראש ממשלה לנוכח מצבו המשפטי וכתבי האישום שיוגשו נגדו. כאן הדעות חלוקות: 48% מכלל המצביעים השיבו בשלילה לעומת 46% שהשיבו בחיוב. בקרב מצביעי הליכוד 82% ציינו שהוא יכול לעמוד בראשות הממשלה על אף מצבו המשפטי לעומת 6% בלבד בקרב מצביעי כחול לבן.
 
סער יכול לשאוב עידוד מכך שרוב גדול בציבור - 60% - סבור שיש צדק בדרישתו לקיים פריימריז בזק בליכוד כדי למנוע בחירות שלישיות, לעומת 25% בלבד הסבורים כי אינו צודק. עם זאת, בקרב מצביעי הליכוד 52% סבורים שדרישתו של סער אינה מוצדקת לעומת 30% שמצדיקים את הדרישה.
 
הסקר נערך בתאריכים 26 ו־27 בנובמבר בקרב מדגם מייצג של 650 איש ואישה באוכלוסיה הבוגרת במגזר היהודי והערבי. טעות הדגימה - 3.8%. הראיונות בוצעו בשילוב של ראיונות טלפוניים ובפאנל אינטרנטי.

סקר 103FM: גוש הימין בראשות סער מגיע ל-60 מנדטים

מסקר נוסף שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm עולה כי גוש הימין בראשות סער מגיע ל־60 מנדטים - שלושה מושבים יותר מאשר אותו גוש כשבנימין נתניהו עומד בראשו.
 
על פי הסקר, שערך מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ל־33 מנדטים לו הבחירות היו מתקיימות היום. עם סער בראשו, הליכוד מגיע ל־28 מנדטים, 5 מנדטים פחות. עם זאת, הקולות הנודדים בתוך הגוש מגדילים את כוחו: הימין החדש מכפיל את כוחו מ־6 ל־12 מושבים, ש"ס מתחזקת מ־9 ל־11 מנדטים ויהדות התורה עולה מ־8 ל־9 מושבים.
 
אם נתמקד בהנחה שנתניהו הוא מועמד הליכוד בבחירות הקרובות: מול 33 המנדטים שלהם הוא זוכה בסקר זה, מגיעה כחול לבן לנתון של 35 מושבים. הרשימה הערבים המשותפת רושמת נתון של 13 מנדטים, והעבודה־גשר והמחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים לכל אחת.

 
ומה עם ליברמן? בכל אחד מהתרחישים נותר איתן כוחה של מפלגת ישראל ביתנו בראשותו, עם 8 מנדטים בתרחיש נתניהו או 9 מנדטים בתרחיש סער - ועם היכולת להטות את המשקולת לכל אחד מהצדדים, גם אחרי הבחירות הבאות. 
 
הסקר נערך באמצעות פאנל אינטרנטי קיים, בקרב מדגם אקראי־הסתברותי של 481 משיבים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת, בגילי 18 ומעלה. טעות הדגימה האפשרית עומדת על 4.1 אחוזים בקירוב, ביחס לאומדנים השונים.