בראיון לתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13, התריע הערב (שבת) ח"כ גדעון סער כי במידה ובנימין נתניהו יעמוד בראש הליכוד במערכת הבחירות השלישית, מפלגתו מסתכנת בהפסד ובהקמת ממשלת מרכז-שמאל. עוד הביע סער תמיכה בהקמת ממשלת אחדות, וטען כי רבים מחברי הליכוד מביעים בו תמיכה בשיחות סגורות, אך לא מצהירים על כך פומבית.



"פעמיים לא הצלחנו להקים ממשלה, זה מה שהשתנה. השאלה אם אנחנו צריכים ללכת לבחירות שלישיות ולהסתכן במבוי הסתום המטורף הזה, שיעלה לאזרח בכיס בקיצוץ בשירותים הציבוריים, בהעלאת המיסים, ועוד יגרום לעליית ממשלת שמאל. הדבר הכי נכון לעשות כדי למנוע בחירות שלישיות ולשמור על שילטון הליכוד, הוא לעשות בדיוק את מה שראש הממשלה הציע לפני חודשיים", אמר סער.



"יש הרבה חברי ליכוד שתומכים בכך, ולא אומרים זאת. אני אחראי לפער הזה? ההתקפות עליי ועל הדה-לגיטימציה על המועמדות שלי, הן לא רק על זה. ההסתה הזו נועדה להפחיד את כולם, שלא רק יפחדו להגיד את מה שהם אומרים בשיחות סגורות, אלא שאם הם ירימו ראש ויגידו את מה שהם רוצים אז גם הם יותקפו וגם בני משפחתם יותקפו. אני פונה לחברי הליכוד - אני מקבל הרבה פניות מחברי הליכוד, מראשי סניפים, מראשי רשויות, מחברים מהשורה. מי שלא יכול לעמוד בגינויים שלא ייכנס לפוליטיקה", הוסיף.



"אני לא רוצה להיבנות ממצוקתו של ראש הממשלה", המשיך סער, "אלא מתוך העובדה הפוליטית שלא הוקמה ממשלה פעמיים. אם ראש הממשלה היה מצליח תחת כתב האישום להרכיב ממשלה, על אף הקושי בניהול ממשלה תוך כדי ניהול משפט - החוק מאפשר לו את זה. וגם אם הוא יצליח ב-11 הימים הקרובים להקים ממשלה, הכוונה לתמוך בו, אין שאלה".