עשרה ימים נותרו למערכת הפוליטית לניסיון אחרון להקמת ממשלה, והבוקר (ראשון) החלו בליכוד ובכחול-לבן לאסוף חתימות לאחר שאמש הודיע יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי יסכים לחתום גם לראש הממשלה בנימין נתניהו וגם לבני גנץ על המלצה לנשיא המדינה להרכבת הממשלה הבאה, במטרה לנסות להקים ממשלה ולמנוע סבב שלישי של בחירות. במקביל, צוותי המו"מ של המפלגות נפגשו עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ולאחר מכן המשיכו לפגישה בהשתתפות הצוותים בלבד, שארכה כשלוש שעות. גם מטעם כחול לבן וגם מהליכוד נמסר בסיומה כי אין כל התקדמות.

מכחול לבן נמסר בתום הפגישה: "הסתיימה פגישתם של צוותי המו״מ של כחול לבן והליכוד. הפגישה התקיימה ברוח טובה אך הפערים בין שני הצדדים נותרו משמעותיים. תיתכן פגישה נוספת בהמשך השבוע".



יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הצהיר הבוקר כי החתימות "מיותרות" וכי מדובר בהולכת שולל של ליברמן. בהמשך שינה את דעתו והצהיר כי הורה לח"כ יואב בן צור להחתים את ח"כי המפלגה על המלצות, אך הוסיף כי ישמור את ההמלצות אצלו ויחליט מה לעשות עמן רק לאחר שיתקבלו החתימות של ח"כי ישראל ביתנו.



באופן דומה, גם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', לא נענה לבקשה לחתום על ההמלצה על נתניהו, ואמר בשיחות סגורות כי "אין מה לחתום לפני שיהיה ברור שאפשר להרכיב ממשלה".
 
מיד לאחר ליברמן, כאמור, החלו בליכוד באיסוף החתימות, אותן התבקשו להגיש עד השעה 09:00, במטרה לאפשר לנשיא ראובן ריבלין להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה. בתוך כך, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר פנה ליו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר וביקש את חתימות סיעת ישראל ביתנו להמלצה על נתניהו להרכבת הממשלה. בליכוד רואים באיסוף החתימות גם הזדמנות לבדוק את מידת הנאמנות של ח"כ גדעון סער ותומכיו. אם יושגו 61 החתימות, יידרש ריבלין לחוות דעת משפטית מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לגבי האפשרות להטיל עליו את המנדט להרכבת הממשלה, כשמעליו תלויים שלושה כתבי אישום חמורים.
גם ח"כ גדעון סער, שקרא לקיום פריימריז לראשות הליכוד, העביר הבוקר את טופס ההמלצה על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. בסביבתו מדגישים כי סער אמר בכל הזדמנות שיתמוך בכל מתווה להרכבת ממשלה, "העיקר למנוע טירוף בחירות שלישיות".

מנגד, כפי שצוין, בכחול לבן מנסים להשיג את 61 החתימות הדרושות. גורם בכחול לבן אישר כי "אנחנו מאיצים את תהליך ההחתמות ונפנה לליברמן, בכדי למצות את האופציה להקמת ממשלת אחדות בראשות גנץ".
 

הצעד של ליברמן הגיע בעקבות חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון, שקבע כי כל אחד מחברי הכנסת יכול לחתום עבור יותר ממועמד אחד, וכי הראשון שיציג בפני הנשיא את 61 חתימות יקבל מנדט להרכבת ממשלה ב-14 יום שניתנים לו על פי חוק. עם זאת, החתימה אינה מחייבת את חבר הכנסת שחתם להצטרף לממשלה בראשות המועמד עליו המליץ.
בסוף השבוע פרסם גנץ פוסט שבו תקף את נתניהו על סירובו, לדברי גנץ, להכיר בתוצאות הבחירות ובמצבו המשפטי. “אם נתניהו לא יתעשת ויבין שהפסיד את הבחירות ושראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו, מדינת ישראל עלולה לצערי להידרדר למערכת בחירות נוספת. אני עושה הכול כדי למנוע זאת. הנחיתי את צוותי המו"מ של כחול לבן להיפגש עם יו׳׳ר הכנסת וצוותי הליכוד, כדי להפוך כל אבן בניסיון למצוא את הנתיב שיוביל לאחדות", כתב גנץ.

לדבריו “גם היום, נתניהו מסרב להכיר בתוצאות הבחירות ובמצבו המשפטי. נתניהו הפך לנטל על חברי הליכוד, שבינם לבין עצמם ובשיחות שלי איתם, מבינים שהדבר הנכון יהיה לאפשר להרכיב ממשלת אחדות בלעדיו. אם הוא יזוכה, הוא יוכל לחזור ולכהן במשך שנתיים כראש ממשלה". גנץ הוסיף: “בסוף, אני נאבק כדי שתהיה לכם ממשלה, שהעומד בראשה יהיה עסוק בכם ולא בעצמו. שיהיה ראש ממשלה שמעצים את השרים כדי שיצליחו – ולא אחד שעסוק בהישרדותו. מדינת ישראל זקוקה למנהיג מאחד, שמכבד את רשויות אכיפת החוק ולא תוקף אותן, שמתייחס לחבריו בפוליטיקה כיריבים ולא כאויבים, שמבין שעל אף כל המחלוקות - אנו עם אחד".
בליכוד הגיבו לדברי גנץ ואמרו: “די לתירוצים, הסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו, אלא יאיר לפיד, שרוצה רוטציה לעצמו". יו"ר צוות התגובות של כחול לבן ח"כ אסף זמיר אמר באירוע שבתרבות בפתח תקווה, כי היה ראוי לשקול הצעה לפיה נתניהו יכהן כראש ממשלה למשך שלושה או ארבעה חודשים, כדי למנוע בחירות, אך לדבריו “אי אפשר להאמין לנתניהו".

זמיר הוסיף: "עוד לא נתנו לי טיעון ענייני אחד, למה נתניהו במצבו המשפטי ועם פחות מנדטים מאיתנו צריך לקבל מספר חודשים ראשונים כראש ממשלה. מתווה תיאורטי של שלושה או ארבעה חודשים היה ראוי לשקול כדי למנוע בחירות נוספות, אם היה מדובר בכל אדם אחר מלבד נתניהו. אם הייתה ארובה לכך שבמאה אחוז שההחלפה תתבצע, הייתי תומך בזה. אבל אי אפשר להאמין לנתניהו, ואין קונסטרוקציה שתמנע ממנו להפר את הבטחתו. לכן, על גנץ לכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות".