בליכוד התייחסו הערב (ראשון) לפגישת המשא ומתן הקואליציוני שנערכה עם כחול לבן והאשימו פעם נוספת את מספר 2 של בני גנץ, יאיר לפיד, בסיכול המגעים לממשלת אחדות. "הליכוד הסכים לוויתורים מפליגים", אמרו במפלגה, "אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".



לפיד לא נשאר חייב ואמר בתגובה להודעת הליכוד: תגידו, לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם "ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום" ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ״ויתורים״? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה. הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר". מכחול לבן נמסר: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו׳׳ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה".

בתוך כך, בחדשות 13 פורסם על הצעת נתניהו לכחול לבן. על פי הדיווח, ראש הממשלה אמר בשיחות סגורות שהציע לגנץ כי יכהן פחות מחצי שנה, "בלי תרגילים ובלי שטיקים". "גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה הזו, אבל הוא כלוא בידיו של לפיד", אמר נתניהו.

כזכור, "בלון הניסוי" שהפריח במוצאי שבת יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מסעיר מאז את המערכת הפוליטית: הוא הודיע על נכונותו להמליץ לנשיא גם על נתניהו וגם על גנץ לא באמצעות הודעה רשמית, אלא בשיחה פרטית עם אחד העיתונאים. ההתבטאות השיגה את מטרתה: כבר באותו ערב הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לחברי סיעת הליכוד לחתום על טפסי ההמלצה לנשיא.
 

במקביל, פנה נתניהו לראשי הבלוק של 55 חברי הכנסת בבקשה דומה: להחתים את כל חברי סיעותיהם ולהעביר טפסי ההמלצה ליו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר. במפלגת כחול לבן הגיבו לדברי ליברמן בעיכוב. תחילה הוחלט להמתין ולא למהר ללכת בעקבות הליכוד, אך בשעות הבוקר אתמול הם השתכנעו כי מדובר בהצעה רצינית והודיעו כי התקבלה ההחלטה להאיץ את תהליך ההחתמות, ובמקביל לפנות ליו"ר ישראל ביתנו בכדי למצות את האפשרות להקמת ממשלת אחדות בראשות ח"כ בני גנץ.  
 
כבר בשעות הבוקר ח"כ זוהר כי כל חברי סיעתו הביעו נכונות לחתום על טופס ההמלצה על נתניהו ורוב חברי הכנסת מהליכוד גם חתמו בפועל, כולל גדעון סער. בסביבת סער חזרו והדגישו כי הוא ממשיך לתמוך בכל מתווה להרכבת הממשלה שימנע עוד מערכת בחירות. לעומת חברי הליכוד, ראשי מפלגות הבלוק לא מיהרו להחתים את חבריהם על ההמלצה על נתניהו להרכבת הממשלה. בשיחה שהתקיימה בין ראשי המפלגות האיחוד הלאומי, הבית היהודי והימין החדש, הבהיר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ כי "אין בכוונתו לחתום על ההמלצה לפני שיהיה ברור אם אפשר להקים ממשלה". 
 
ראשי יהדות התורה נטו להענות לבקשת ראש הממשלה, אבל יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי התנגד. לדבריו, מדובר ב"זיוף של ליברמן ובניסיונו הנוסף להתל במערכת הפוליטית". דרעי טען כי אין כלל צורך בהחתמת הבזק לעת עתה, כאשר נותרו 11 ימים עד פקיעת המנדט של הכנסת.  בלשכת ראש הממשלה המשיכו להפעיל לחץ, ודרעי שינה את החלטתו והורה להחתים את חברי סיעתו ולהעביר את הטפסים אליו. לדבריו, "רק לאחר התייעצות עם כל ראשי גוש מפלגות הימין יוחלט מה לעשות, וזאת רק לאחר שיתקבלו החתימות של ישראל ביתנו".
 
בשעות הצהריים חלה תפנית בעלילה: ליברמן העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הוא האשים בפלונטר הפוליטי גם את נתניהו וגם את ראשי כחול לבן והבהיר כי יתמוך אך ורק בממשלת אחדות שתורכב מהליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. זאת בטענה כי "רק בממשלה כזאת אפשר להעביר מהלכים אמיתיים ולנטרל את השפעתן של במפלגות החרדיות". בישראל ביתנו הבהירו כי לא ימהרו לחתום על טפסי ההמלצה על נתניהו, בטח לא בימים הקרובים. בבלוק ה-55 הגיבו באכזבה ואמרו "ככל הנראה מדובר בספין ולא בכוונה אמיתית". 
 
העימות המתוקשר בין דרעי לליברמן החריף במהלך היום. בפוסט נוסף כתב יו"ר ש"ס לליברמן: "די עם הספינים והשקרים. גנץ לא הציע לנו 4 שרים ולא ישבנו איתו למו"מ. איך יש לך עזות מצח להאשים את החרדים בסחטנות?!". ליברמן לא נשאר חייב: " כנראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא. אולי זו תוצאה של העדר לימודי ליב"ה בחינוך החרדי. בפוסט שכתבתי אין מילה על סחטנות חרדית".
 
על רקע העימותים והספינים, המשיך יו"ר הכנסת את מאמציו להביא לפתרון הפלונטר הפוליטי. במהלך היום נפגש יולי אדלשטיין בלשכתו, תחילה עם ליברמן, לאחר מכן עם צוותי משא ומתן של הליכוד וכחול לבן. כמו כן, נפגש אדלשטיין עם ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני. צוותי המו"מ של שתי המפלגות הגדולות המשיכו לישיבה משותפת בחדר סמוך ללשכת אדלשטיין במתחם יו"ר הכנסת. הישיבה נמשכה יותר משעתיים והסתיימה ללא תוצאה או התקדמות. לדברי גורמים הן בליכוד והן בכחול לבן, "המערכת דוהרת אל עבר בחירות שלישיות".
 
גורם בכיר בכחול לבן אמר אמש: " ההצעה שלנו עומדת בעינה: שנתיים ראשונות גנץ ראש ממשלה, ואם נתניהו יזוכה, הוא מוזמן לחזור". בכחול לבן גייסו עד כה את חתימות חברי הכנסת של העבודה-גשר ושל המחנה הדמוקרטי, במסגרת הניסיון להשיג 61 חתימות.