היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר היום (שני) ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, את כתב האישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכולל את מקום מושבו של בית המשפט אליו יוגש כתב האישום. כמו כן, ציין היועמ"ש כי "ראש ממשלת ישראל יבקש לראות את היום כיום הקובע לתחילת מניין 30 הימים בהם רשאי הוא לבקש מהכנסת יקבוע כי תהיה לו חסינות חבר כנסת בפני דין פלילי". 


ברשימת המוזמנים למתן עדות נכללים תת ניצב כורש בר נור, אילן ישועה, אלי קמיר, אילנית פילבר, גלעד ארדן, דב גיל הר, דוד שמרון, דוד שרן, הראל לוקר טלי, בן עובדיה, ינון מגל, ניר חפץ, צחי הנגבי, רון אילון (מנכ"ל יס לשעבר), רן ברץ, שלמה פילבר, ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר, רון לאודר, יהודה ויישטיין, עמית חדד, לן בלווטניק, איתן דנגוט, יאיר לפיד, עוזי ארד, תמיר פרדו, יובל דיסקין, רון דרמר, ספנסר פטרידג', נתן מיליקובסקי, יריב לוין, איתן כבל, שילה רון דה בר, רון ירון, זאב אלקין, איל ינון, שלדון ומירי אדלסון, ציפי לבני, פרח לרנר ולארי אליסון.

במכתבו ליו"ר הכנסת כותב היועץ המשפטי לממשלה, כי הוא סבור שכתב האישום המקורי שהניח בפניו מקיים את הוראות חוק חסינות חברי הכנסת ושבוודאי מקיים את תכלית החוק, על אף שלא כלל את רשימת עדי התביעה ואת בית המשפט המחוזי אליו בכוונתו להגיש את כתב האישום.
 

עם זאת, בשל פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, לרבות מסניגוריו של ראש הממשלה, ולמען הסדר הטוב של הדברים, כפי שהוסבר במכתב, החליט היועץ מנדלבליט להניח בפני יו"ר הכנסת נוסח כתב אישום הכולל את רשימת עדי התביעה, וכן צוין בו, על פי כללי הסמכות המקומית הייחודיים לראש ממשלה מכהן, כי מקום הגשתו הוא בבית המשפט המחוזי בעיר ירושלים.
 
בהתייחס לבקשת החסינות של נתניהו, מציין היועץ המשפטי לממשלה כי "ככל שלנוכח מכתבי זה ולאור טענות שהועלו, ראש ממשלת ישראל יבקש לראות את היום כיום הקובע לתחילת מניין 30 הימים בהם רשאי הוא לבקש מכנסת ישראל לקבוע כי תהיה לו חסינות חבר כנסת בפני דין פלילי, הרי שעל מנת למנוע טענות בנושא ולמען ניקיון הדעת, לא אתנגד לדבר".