יו"ר הימין החדש התראיינה הבוקר (שלישי) לינון מגל ובן כספית בתכניתם ב-103fm, והתמקדה במתחים שעלו בימים האחרונים סביב השאלה למי הסמכות למינוי מחליף, שימלא את מקומו של פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן. "הסמכות למינוי ממלא מקום היא של השר. במינוי קבע, יש ועדת איתור באישור היועמ"ש. ההיגיון אומר שהשניים יכולים להגיע להסכמות", אמרה שקד. בנוסף, התבטאה בנושא הקולות בכנסת הקוראים להחזרת המנדט ועל האפשרות לבחירות שלישיות.



הטיעון הנגדי אומר שראש הממשלה פיטר אותך ומינה את אמיר אוחנה וזה כאילו הוא ממנה את ממלא מקום פרקליט המדינה שיעסוק בתיקיו. מדובר בדמות דומיננטית ולא הגיוני שתהיה לו שליטה על כך.


"המציאות היא הרבה יותר פשוטה. הסמכות היא של שר המשפטים".



אם היא הייתה שרה המשפטית אין לי ספק שהיא הייתה מחליטה יחד עם היועץ המשפטי ללא סכסוך.


"השר פרסם מועמדים שכולם מתוך הפרקליטות. אני מכירה את הנפשות הפועלות היטב ועליהם להחליט אם הם רוצים למנות ממנה מקום או לריב. כעת שר המשפטים הוא אמיר אוחנה".



 


בימין אומרים לאדלשטיין להחזיר את המנדט.
"אני לא מסכימה עם זה. זו אמירה טיפשית, לכנסת יש 21 יום ואין לה סמכות להחזיר את המנדט. הדד ליין נגמר ביום רביעי, אני חושבת שזו תהיה הפקרות פוליטית לגרור את המדינה למערכת בחירות לשלישית. ראש הממשלה הציע הצעה מאוד הגונה, בה הוא ימשיך לכהן חצי שנה ובני גנץ יחליף אותו. במסגרת התיקון הזה ההצגה של הליכוד היא מאוד הוגנת וקשה לי להבין למה הם לא מקבלים אותה".

הם התייעצו עם אנשי נתניהו עצמו והם התרשמו שהוא זומם משהו והוא יבריז ברגע האחרון.
"זה קשקוש. כשנתניהו מתחייב מול כל הציבור וחותם על מסמכים אני חושבת שהוא יעמוד בהתחייבות שלו. כחול לבן יודעים שהם מקבלים את ההתחייבות של כל מפלגות הגוש שאנחנו לא פורשים. כעת נותר להם רק הטיעון הערכי וגם אותו קשה לי להבין כי אם נלך לבחירות גם ככה נתניהו יישאר ראש ממשלה לחצי שנה".

מי רוצה לבחירות לדעתך?
"המדינה נכנסה לסחרור לא ברור".

נתניהו רוצה בחירות. כך אמר גדעון סער. אנשים שהבטיחו לא לשבת עם ראש ממשלה שיש נגדו שלושה כתבי אישום הוא לא טיעון מופרך. נתניהו כבר ימצא את התרגיל.
"זה לא נכון. כל מפלגות הבלוק יהיו ערבות לזה. זו לא סיבה לגרור את המדינה לבחירות בפעם הנוספת. בני גנץ מעולם לא היה במערכת הפוליטית בתפקיד ביצועי. לא יזיק לו לשבת חצי שנה וללמוד. בינתיים אני מנסה לעשות מה שאפשר כדי שלא יהיו בחירות".

איך את קוראת את אביגדור ליברמן?
"אני כן יכולה לומר שההעדפה שלי היא להקים ממשלת ימין עם ליברמן. אני חושבת שכל הפערים בינו לבין החרדים ניתנים לגישור. הוא ישב עם החרדים במשך שנים בממשלות. הוא יכול להשיג הישגים משמעותיים, וזו כבר החלטה שלו".

אם יהיו בחירות איפה תהיי?
"אני בימין החדש. הודענו שאנחנו רצים. כרגע אני עסוקה למנוע את הבחירות ומנסה שליברמן ייכנס לממשלה וימנע את מערכת הבחירות הבאה".

לסיום, עלה כעת פוש מ'הארץ' שהפרקליטות החליטה להעמיד לדין את אפי נווה בסעיף שוחד. תגובתך?
"זו החלטת הפרקליטות. אני, כידוע לכם, נתתי עדות בתיק, לא נכון שאתייחס לזה בתקשורת".