פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, שהתקיימה הערב (שלישי) בבסיס הקריה בתל אביב, הסתיימה כעבור פחות משעה בלי שהצדדים הצליחו להגיע להסכמות חדשות שיובילו לממשלת אחדות, כאשר אנו נמצאים קצת יותר משבוע לפני פיזור הכנסת והכרזה על מערכת בחירות שלישית שתצא לדרך בתוך פחות משנה. לאחר מכן, נפגש נתניהו גם עם בכירי הליכוד בקריה.



הליכוד מסר בתגובה כי "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הווטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות".



מכחול לבן נמסר בסיום הפגישה כי "יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי ימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור- נתניהו החליט בחירות. למרות זאת, נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו".



יו"ר המפלגה, בני גנץ, תקף את ראש הממשלה בציוץ קצר שפרסם בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפגישה, בו נכתב כי "נתניהו הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו החסינות לפני הכל". ראש הממשלה לא נשאר חייב ופרסם זמן קצר אחר כך ציוץ תגובה בו נכתב: "גנץ הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו יאיר לפיד לפני הכל".



ח"כ רם בן ברק מכחול לבן פרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוץ בו תקף את ראש הממשלה וכתב כי "אם חס וחלילה נסכים שנתניהו עם שלושת כתבי האישום החמורים שלו ירכיב ממשלה, אזי באותו רגע נקבע דרדור מוסרי שרה״מ המואשם בשוחד נהיה מועמד לגיטימי".




מאיר כהן, חבר כנסת נוסף מכחול לבן, אמר בראיון בחדשות 13 כי "לא הייתה שום הצעה דרמטית בפגישה בין גנץ לנתניהו". לדבריו, "הפשרה שלנו אומרת שגנץ ראשון. נתניהו יצא להלחם על חפותו. היום בפגישה לא הייתה שום הצעה שתגרום לשינוי, היה המשך מופע תעתועים".



"אין שום סיבה שבעולם להתקפל ולומר שבגלל איום כזה או אחר נקפל את כל הדגלים הערכיים של המדינה הזו, ונסכים לשבת תחת ראש ממשלה שמואשם בשוחד", הוסיף חבר הכנסת מכחול-לבן. "הפשרה שלנו אומרת שטובת המדינה היא הדבר החשוב ביותר. אדוני ראש הממשלה, צא לשנתיים ונהל את המשפט שלך. תחזור ותהיה חלק".



שר החוץ, ישראל כ"ץ, התייחס אף הוא לנושא בערוץ 13, וטען כי "לצערי לא הייתה היענות להושטת היד של נתניהו. בהיבט הפרסונלי, הוא הושיט יד מלאה, אבל הוא רוצה שיתאפשר לו לכהן כראש ממשלה כדי להמשיך דברים מאוד משמעותיים שהוא עוסק בהם, כמו ברית ההגנה עם ארה"ב וההיערכות מול איראן. זה דבר טבעי, שהאדם המנוסה ימשיך והאחרים יחברו בתפקידים אחרים".



מוקדם יותר, התראיינה שרת התרבות והספורט, מירי רגב לגל"צ שהכחישה כי הצדדים קרובים להבנות, ואמרה כי "אלקין ולוין אמרו לי שאין באמת התקדמות, כחול לבן פשוט לא רוצים לשבת איתנו". חבר ליכוד נוסף, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נפגש לפני זמן קצר עם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, במסגרת מאמציו למנוע בחירות ולהקים ממשלה. השניים הביעו את מחויבותם לעשות הכל בכדי למנוע בחירות מיותרות ויקרות.