בפעם הראשונה מאז הבחירות לכנסת ה-22  ובעיצומו של המשבר הפוליטי בישראל רה"מ נתניהו יצא היום (רביעי) לביקור מדיני.  נתניהו טס לליסבון, בירת פורטוגל, ונפגש עם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו. ראש הממשלה אמר בפתח הפגישה כי "הנושא הראשון שאעלה יהיה איראן, כך גם הנושא השני והשלישי, וכן עוד נושאים רבים. התברכנו שהנשיא טראמפ מוביל מדיניות עקבית של הפעלת לחץ נגד איראן, שמגבירה את תוקפנותה באזור, אפילו בעודנו מדברים. הם קוראים עלינו תיגר גם מעיראק, סוריה, לבנון, עזה ותימן ואנו מתמודדים ישירות עם התוקפנות הזאת".

בנוגע ליחסים בין ישראל וארה"ב אמר נתניהו כי "שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני הוא הכרחי למאמץ הזה, שמשרת את המטרות של מדינות רבות באזור. זה יהיה הנושא המרכזי בשיחתנו, כולל היכולת לחזק ולקדם את ההגנה המשותפת שלנו".
 
השיחה בין השניים הייתה אמורה להתקיים מוקדם יותר השבוע ובמיקום אחר: תחילה נבדקה האפשרות לתאם פגישה עם פומפאו בלונדון , בזמן שהותו של שר החוץ האמריקני בכינוס ראשי המדינות של הברית נאט"ו. לאחר שעלו קשיים לוגיסטיים באירגון הביקור בבריטניה, התוכנית השתנתה אך המטרה נשארה על כנה: נתניהו נפגש עם פומפאו בבירת פורטוגל  כדי לדון בנושא איראן. 
הביקור המדיני של נתניהו גרם בין היתר להשלכות הפוליטיות: כינוס מרכז הליכוד שנקבע למחר ובו חברי המרכז  היו אמורים להצביע על ביטול הפריימריז להרכב רשימת הליכוד, נדחה לתחילת שבוע הבא. 

לקראת ההמראה לפורטוגל, אמר רה"מ נתניהו כי הוא יוצא לליסבון , שם יפגש עם ראש ממשלת פורטוגל, " אבל היעד העיקרי זה קודם כל להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו." נתניהו המשיך והוסיף : " ביום ראשון שוחחתי עם הנשיא טראמפ. השיחה נסובה בעיקר על איראן. המשך השיחה הזאת, עם פומפאו, תתמקד קודם כל באיראן ובעוד שני נושאים: ברית הגנה עם ארה"ב, שאני רוצה לקדם, וגם הכרה אמריקנית עתידית על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אלה נושאים חשובים מאוד, אנחנו מטפלים בהם כל הזמן. ויש גם נושאים אחרים שאני לא אפרט כאן".
במהלך הטיסה נתניהו שוחח עם הכתבים המדיניים המתלווים אליו. רה"מ סיפר בין היתר כי לפני מספר ימים הוא  שוחח עם נשיא ארה"ב , דונלד טראמפ  על איראן : "אמרתי לו את דעתי על ההפגנות באיראן ועיראק - שאין סיבה לעזור למשטר האיראני אלא להגביר את הלחץ. איראן תכננה כבר להשתלט על המזרח התיכון ועכשיו הם במגמת התכווצות וצריך להגביר את המגמה הזו".
נתניהו הבהיר כי "קיים לחץ גדול על איראן והוא מביא לכך שהמשאבים של איראן מתחילים להיות מתוחים כשהיא מנסה להגדיל את ההשפעה שלה באזור. הבעיות הכלכליות האלה יוצרות בעיות פוליטיות בעיראק וגם באיראן. יש כר נרחב להחליש את איראן וזה היעד שלנו".