יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר הבוקר (חמישי) כי אין טעם יותר לנהל משא ומתן קואליציוני ובחירות נוספות הן בלתי נמנעות. בדבריו לגל"צ האשים ליברמן את בנימין נתניהו ובני גנץ בכישלון המגעים לאחדות וטען כי הם מעוניינים בבחירות. "שני אישים גוררים לבחירות את המדינה על שאלה אחת - מי ראשון ומי שני. עשיתי מאמץ לנסות כל דרך ולהפוך כל אבן. נתניהו מאמין שאחוז ההצבעה בקרב כלל האוכלוסייה יהיה נמוך, גנץ מתבשם מהסקרים והם החליטו כהחלה אסטרטגית ללכת לבחירות ולכן אין טעם לבזבז עוד זמן. זה יהיה נס אם נראה שהם משנים את הכיוון. לא גנץ ולא נתניהו רוצים ממשלה, שניהם רוצים רק בחירות, זה ברור ושקוף".



בנוסף שלל ליברמן את אופציית הממשלה הצרה ואמר כי "נתניהו לא רוצה ממשלה צרה, אם הוא היה רוצה אותה הוא היה מתאמץ. לא ראיתי שום מאמץ ללכת לקראתנו". עוד הוסיף בנושא כי הח"כים ממפלגתו לא יחתמו לאף מועמד להרכבת הממשלה. "לא קיים סיכוי לממשלה צרה וצריך שיקרה נס גדול כדי שזה ישתנה. ישראל ביתנו לא תחתום לאף מועמד. זה בזבוז זמן של עוד שבועיים", ציין.



בתוך כך, ח"כ גנץ שב והאשים אתמול את נתניהו בכישלון המגעים לאחדות. במהלך סיור שערך בדרום אמר יו"ר כחול לבן: "צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת - ולפני שהגעתי לאוטו יצאה לתקשורת הודעה הפוכה לגמרי. בחדר נתניהו לא הציע שום דבר חדש, הוא התבצר בעמדותיו. לא כך מנהלים משא ומתן".


גם נתניהו התייחס לתסבוכת הפוליטית טרם המראתו לליסבון אתמול ואמר: "המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות, ובהן דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, אבל הם פשוט מסרבים. אני עושה כל מאמץ כדי שנמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ועדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש. אני מקווה שזה יישא פרי".
אתמול נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח מסר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליו"ר כחול לבן בני גנץ ולשאר הפוליטיקאים שגוררים את ישראל למערכת בחירות שלישית בתוך שנה. הנשיא, שדיבר בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון דוד בן־גוריון ז"ל בחלקת הקבר בשדה בוקר, אמר: "אני פונה אליכם, מנהיגי ישראל - אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים - הרף לכם".
 
"חיים חפר, מגדולי יוצרינו, כתב ב'שיר השכונה', האהוב על הנוער: 'לא רוצים לישון, רוצים להשתגע'. ובכן, יקיריי, לא ישנתם כבר חודשים, ונדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע. אם כך תרצו - השתגעו. אך מדוע לגרור יחד איתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן. הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".