במסגרת ביקורו המדיני בליסבון, העניק הערב (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תדרוך לעיתונאים בו הכחיש כי בכוונתו להתפטר מתפקידו או לפרוש מהחיים הפוליטיים במסגרת עסקת טיעון, בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו. נתניהו אמר כי הוא מעוניין לכהן שנתיים נוספות כראש הממשלה, ולא חצי שנה כפי שפורסם לאחרונה.

בהקשר למצב הפוליטי אמר נתניהו כי ניתן למנוע בחירות שלישיות אם בני גנץ "יתגבר" על יאיר לפיד, או אם אביגדור ליברמן ישנה את עמדתו. עוד אמר כי הוא שוקל בחיוב את הצעתו של ח"כ שלמה קרעי לקדם חוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה.

בתחום הביטחוני אמר נתניהו כי סיכם עם סגן שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, את קידום ברית ההגנה בין המדינות. "אני ער להסתייגויות אבל נעשה בשיתוף פעולה מלא של צה"ל וגורמי הביטחון וחופש הפעולה המלא של צה"ל יישמר. החשש מובן אבל ניתן לתת לו מענה ולקבל את היתרונות של ההסכם הזה", אמר.

נתניהו סירב להתייחס להגשת כתבי האישום נגד מקורביו בפרשת הצוללות.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו בליסבון: "נתניהו שוב מוכיח שהוא סרבן אחדות והחסם היחיד להקמת ממשלה בישראל. נתניהו רוצה ממשלת חסינות ולא ממשלת אחדות. לשם כך הוא מדרדר אותנו לעוד מערכת בחירות יקרה ומיותרת. נעשה הכל כדי למנוע זאת".