מדינת ישראל מתקדמת בצעדי ענק לעבר בחירות בפעם השלישית והשאלה הגדולה היא האם הציבור בישראל יצליח לשנות את המפה הפוליטית באמצעות שינוי הצבעתו, כך שאולי ניתן יהיה להיחלץ מהמבוי הסתום בו אנו נמצאים. מסקר 103FM, שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל, 70 אחוזים מהמשיבים לא ישנו את הצבעתם. רק 11 אחוזים מכלל העונים מתכוונים לשקול להצביע אחרת.





לאור התשובה לשאלה הנ"ל הרי שמפת המנדטים לא צפויה להשתנות. על פי תוצאות הסקר גוש הימין כשבראשותו עומד בנימין נתניהו, מגיע ל-58 מנדטים. המרכז־שמאל יחד עם הרשימה הערבית המשותפת עם 54 מושבים, וביניהם לשון המאזניים של ליברמן שעתיד להיכנס לכנסת הבאה עם 8 נציגים.



ברשימת המפלגות, הראשונה היא כחול לבן עם 34 מנדטים, אחריה הליכוד עם 32 והרשימה המשותפת עם 12. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה עם 8 כל אחת, הימין החדש עם 6, מפלגות השמאל, המחנה הדמוקרטי והעבודה־גשר עם 4 כל אחת, וגם איחוד מפלגות הימין עם 4 מנדטים, מעט מעל אחוז החסימה.



סקר 103FM



עוד עולה מהסקר, שערך מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, כי במשחק ההאשמות ההדדי, בין בני גנץ לבנימין נתניהו, מרבית הציבור מאמין ליו"ר כחול לבן, ומטיל על נתניהו את האשמה בהליכה לבחירות הנוספות. 39 אחוזים מהמשיבים ציינו כי הם מאמינים יותר לגנץ, שמאשים את נתניהו בכישלון להקים ממשלת אחדות לאומית. רק 29 אחוזים ציינו כי הם מאמינים לנתניהו. השאר, קרוב לשליש, לא מאמינים לאף אחד מהם.



סקר 103FM