עוזר שר החוץ האמריקאי לענייני המזרח התיכון דיוויד שנקר אמר בתדרוך לכתבים ביום שישי בערב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הציג לשר החוץ מייק פומפאו שום תכנית לסיפוח בקעת הירדן". הוא אמר: "אני יכול לומר לכם שישראל לא הציגה לארה"ב במהלך הפגישה בין נתניהו לפומפאו שום תכנית סיפוח - מלאה או חלקית של איזשהו חלק של הגדה המערבית". לדבריו, עמדת ארה"ב היא שמעמד הקבע של השטח בגדה המערבית צריך להיקבע על ידי ישראל והפלסטינים".
כך הוא סתר את דבריו של נתניהו עם המראתו לליסבון. אז אמר נתניהו כי ייפגש עם ראש ממשלת פורטוגל, " אבל היעד העיקרי זה קודם כל להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו." נתניהו המשיך והוסיף: " ביום ראשון שוחחתי עם הנשיא טראמפ. השיחה נסובה בעיקר על איראן. המשך השיחה הזאת, עם פומפאו, תתמקד קודם כל באיראן ובעוד שני נושאים: ברית הגנה עם ארה"ב, שאני רוצה לקדם, וגם הכרה אמריקנית עתידית על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אלה נושאים חשובים מאוד, אנחנו מטפלים בהם כל הזמן. ויש גם נושאים אחרים שאני לא אפרט כאן".

כזכור, שבוע לפני הבחירות שהתקיימו בספטמבר האחרון, הודיע ראש הממשלה כי בכוונתו להחיל את ריבונות ישראל בבקעת הירדן. בהצהרה שנשא בכפר המכביה אמר ראש הממשלה כי עסקת המאה של הממשל האמריקאי היא "הזדמנות היסטורית" להחלת הריבונות ביהודה ושומרון.
 
"הנשיא טראמפ אמר שאחרי הבחירות הוא יציג את תכנית השלום שלו, מיד אחרי הבחירות, אפילו כמה ימים אחרי הבחירות, וזה ממש מעבר לפינה. זה מציב בפנינו אתגר גדול וזה מציב בפנינו גם הזדמנות גדולה. זאת הזדמנות היסטורית, שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על ישובינו ביו"ש וגם על אזורים חשובים למורשתנו ועתידנו", אמר.