חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) הודיע הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי יתמוך בחבר הכנסת גדעון סער בפריימריז לראשות המפלגה. "בתחילת השבוע חתמתי לנתניהו על קבלת המנדט מידי הנשיא", אמר, "כולי תקווה שעד יום רביעי נצליח להקים ממשלה, אבל שנינו מבינים שהסיכויים שהולכים לבחירות גבוהים". קיש המשיך והסביר: "חזרנו לפלונטר, המדינה תקועה ללא מוצא. אני מאמין שבשביל לצאת מהפלונטר ולשמור על שלטון הימין האדם היחיד שיכול לעשות זאת זה גדעון סער - ואני אתמוך בו בפריימריז".
"נתניהו היה ראש ממשלה מצויין, הוביל את הימין שנים ארוכות", הוסיף, "אבל אני מבין שלא נצא מזה. גדעון סער יכול לחבר חלקים נדרשים ולשמור על השלטון, והוא מגדיל את המחנה". הוא הסביר: "היחיד שיכול להוציא אותנו מהמצב זה סער. את זה אני אומר מתוך מחויבות עמוקה לעתיד ושלטון הימין. אני מכיר את גדעון. איש ימין. יש עבודה משמעותית לעשות, שנתניהו לא יוכל. אני לא לבד, יש אנשים שחושבים כמוני. המסר המרכזי שלי: יש הרבה אנשים שאוהבים את ביבי, גם אני, אבל אנחנו צריכים לנצח".
 

כזכור, סער העלה בחודש שעבר את סוגיית הפריימריז לראשות המפלגה, כשאמר בוועידת הדיפלומטים השנתית ה-8 של הג'רוזלם פוסט: "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את העם והפוליטיקה". אהוא הוסיף כי "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות".
עוד ציין הבכיר במפלגה כי "בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח להרכיב ממשלה אחרי שלא הצליח פעמיים".