ח"כ גדעון סער (הליכוד), הקורא תיגר על מנהיגותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במפלגתו, התראיין הערב (ראשון) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר כי אם ייבחר לראשות הממשלה, הדבר הראשון שיעשה הוא הגבלת הכהונה לשתי קדנציות. בנוסף, המשיך למתוח ביקורת על התנהלותו של נתניהו בתחום המדיני והפוליטי.




מה יהיה הדבר הראשון שתעשה כראש הממשלה?
"הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות".

מה לגבי פינוי חאן אל אחמר?
"זה גבוה ברשימה ויש ביהודה ושומרון דברים שצריך לבצע. אחד מהם היא עצירת ההשתלטות על שטחי C מתוך מטרה של הרשות הפלסטינית להפוך את הישובים שלנו לאיים בתוך טריטוריה פלסטינית. פינוי חאן אל אחמר הוא רק חלק מהפתרון".

אז למה נתניהו לא מפנה את חאן אל אחמר?
"תשאל את נתניהו ושיענה לך על כך. אני לא בטוח שאני יכול לייצג את עמדתו. אנחנו נמצאים כבר שלוש שנים לכהונת הנשיא טראמפ, ויש הרבה מה לעשות בנוגע לחיזוק עמדתנו ביהודה ושומרון".

מה הפריע לנתניהו לספח את הבקעה?
"בתקופת קלינטון או אובמה לא היה אפשרי לעשות זאת, זה לא היה בר ביצוע. אנחנו כן זקוקים לתמיכה הבינלאומית והאמריקאים. אין ספק שלראש הממשלה יש חלק בהישגים המשמעותיים שהגענו אליהם בתקופת הנשיא טראמפ אך יש דברים שבידינו לעשות ואותם עלינו לבצע. פינוי חאן אל אחמר, מניעת ההשתלטות של הפלסטינאים על שטחי C הם בידינו ולא בידי האמריקאים".

רה"מ רמז שהתקשורת מהללת גורמים שאינם מהשמאל כי היא יודעת שהם יספקו את הסחורה ואת יהודה ושומרון. אני מאמין שהוא התכוון אלייך.
"ראשית אני לא חושב שיש היום פוליטיקאי עם היקף כזה של עיתונאים שמהדהדים את דבריו כמו בנימין נתניהו. יש לו את ההשפעה הגדולה ביותר על התקשורת הישראלית לעומת כל פוליטיקאי אחר. אני אגב הצבעתי נגד ההתנתקות בעוד שנתניהו הצביע בעד. הרקורד שלי מובהק, ברור ושלם מבחינת התמיכה בהתיישבות".

כשנתניהו דיבר בתקופת אובמה על הקמת מדינה פלסטינית בנאום בר אילן לא קראת לו להתפטר ולזרוק אותו מהליכוד.
"אם פרוץ האביב הערבי אני קראתי לסגת מנאום בר אילן. הנסיבות שגרמו לו לנאום את הנאום הפכו ללא רלוונטיות זמן קצר אחר כך".

מה דעתך על הצעתו של נתניהו ללכת לבחירה ישירה בינו לבין בני גנץ?
"אני חושב שזה רעיון לא מעשי, כשאתה שומע את נציגי הסיעות ברור שאין לזה רוב בכנסת ואין היתכנות לדבר הזה. בסוף אנחנו נשארים במשטר פרלמנטרי וצריך להרכיב קואליציה. אם לא הצלחת לעשות זאת ונבחרת אתה נאלץ להתפטר כי אין לך רוב בכנסת".

מה סיכום הביניים שלך מאז שקראת תיגר על מנהיגותו של בנימין נתניהו?
"אני אסכם זאת בסוף. אני שמח שיש לצידי חברי סיעה ואני משוכנע ויודע שיהיו אחרי הפריימריז עוד חברים שכאלה. בשטח הליכודי יש תמיכה מרובה. אני שלם עם עצמי שעשיתי את הדבר הנכון".

אתה חושב שראש ממשלה תחת כתב אישום יכול להתמודד ולכהן בבחירות הבאות?
"החוק מאפשר את זה. זו לא הסיבה שבגינה אני החלטתי להתמודד. ברור שיש בזה בעייתיות וקושי אך החוק קבע את האיזון. הבעיה היא איננה רק משפטית אלא גם פוליטית. כבר שנה ראש הממשלה לא מצליח להקים ממשלה על אף שלעמדות המחנה הלאומי יש רוב בכנסת. נתנו לו גיבוי במשך זמן רב מאוד גם על דברים שהיו מאוד לא פשוטים לביצוע וכעת הגענו לנקודה בה המתווה אינו רציונאלי".

איך אתה עומד בגל העכור של ההתקפות נגדך. מכנים אותך בוגד.
"אני עומד איתן. ברור לחלוטין מאיפה מגיעות כל המתקפות נגדי, זה לא מאמץ גדול התחקות אחריהן. השיח צריך להיות אחר. פריימריז במפלגה דמוקרטית הוא הבסיס. הקריאות לדה לגיטמציה לעצם ההתמודדות הן זרות למסורת הליכוד ורוח הליכוד כתנועה דמוקרטית".

איך תשבור את הסטטיסטיקה שמעולם לא ניצח מישהו ניצח ראש ממשלה מכהן מהליכוד?
"אני פשוט אביא יותר קולות מהמתמודדים האחרים. זה הפתרון".

אי אפשר להתעלם מהעוצמה של נתניהו, אתה מאמין שתצליח לנצח?
"אם לא הייתי מאמין – לא הייתי מתמודד. זה קשה אך לא בלתי אפשרי".