המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה הערב (ראשון) לבית המשפט העליון את תגובתה לבקשת רשות הערעור שהגישו יועציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן בנוגע לחדירה ולחיפוש בטלפונים הניידים שלהם במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה בפרשה 4000, שלמה פילבר.
המדינה תטען כי אין בבקשה כל הצדקה למתן רשות ערעור. שתי ערכאות הנחו עצמן לפי הפסיקה הידועה והמוכרת בהקשר זה, ואין בהכרעותיהן כל עניין משפטי או ציבורי החורג מעניינם האישי של המבקשים. עוד תטען המדינה כי היענות לבקשתם, קל וחומר היענות לסעד אותו הם מבקשים- דחיית בקשת המשטרה לקבל צווי חדירה וחיפוש בטלפונים הניידים של המבקשים- היא זו שתהווה סטייה וחריגה מההלכה הפסוקה בענייננו. היענות לסעד המבוקש תסכל את החקירה הפלילית בעודה באיבה.

גולן ואוריך פרסמו את התגובה הבאה להחלטת הפרקליטות: "הפרקליטות בפאניקה מביקורת ודיון ענייני בסוגיה עקרונית של דריסת זכויות נחקרים, מפני שהיא מפחדת שהאמת תיחשף: בכל יום היא מאפשרת למשטרה לחטט בטלפונים ניידים של אזרחים בלי צו ובניגוד לחוק - מתחת לאפו של בית המשפט. בית המשפט חייב לשלוח למשטרה ולפרקליטות מסר ברור: לא נכשיר את הפעולות הפסולות שלכם. שמירה על זכויות הפרט הן ערך עליון במשטר דמוקרטי".

כזכור, בתחילת נובמבר הגישו אוריך וגולן ערעור נגד ההחלטה לאפשר למשטרה לבצע חיפושים במכשיריהם הניידים. לטענתם, בערעור נחשף כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף לגולן ואוריך, וכי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם. כמו כן, לטענתם מתברר כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה.