יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאם הערב (ראשון) בוועידה הכלכלית של "מקור ראשון" ותקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המנצל לדבריו סוגיות ביטחוניות לצרכים פוליטיים, ואת תומכיו. "אני מזהה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות בשם הזדמנויות פוליטיות. התמיכה בדרך מדינית גורמת לעיוורון אצל המבקשים לאתרג את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך", אמר גנץ.



גנץ התייחס לדיווחים על ברית הגנה אפשרית בין ישראל וארצות הברית: "נתניהו יודע היטב שהמערכת הביטחונית התנגדה לאורך שנים לברית שתגביל אותנו בהגנה על ישראל. אני רואה בחומרה את הניסיון לגרור סוגיות אסטרטגיות למהלכים של קמפיין בחירות. כחול לבן בראשותי תתמוך בכל מהלך בטחוני נכון, בכל עת ומכל פוזיציה".



גנץ תקף את נתניהו גם על רקע התנהלותו, שלטענתו של גנץ מחדדת את המחלוקות והשסעים בעם: "אי אפשר להשלים שב-2019 גורלו של ילד תלוי במקום בו נולד. רק לפני שבוע התפרסם דוח פיז"ה שלפיו ישראל מובילה בפערים בחינוך. אנחנו במגמת ירידה. לפי דוח אחר של משרד הבריאות, בצפון ובדרום מגיעים לחדרי מיון יותר כי אין להם שירותי רפואה זמינים. אז טוב לחיות בישראל, אבל לא לעולם חוסן. לא מדובר רק במדיניות אלא בכרסום עמוק ביסוד היהודי של ערבות הדדית, ומול זה אנחנו רואים מנהיגות המחדדת את המחלוקות ומשסעת בין השבטים השונים".



גנץ התייחס למצבו המשפטי של נתניהו: "ההתנגדות לכל מעשה שחיתות אינה שייכת לצד מסוים, הדרישה למנהיגות נקיית כפיים חייבת להיות חלק מהסיפור המשותף של כולנו". עוד הגיב, באופן מבודח, לפרסומים אודות מעורבותו בפרשת "המימד החמישי": "אין 50 מיליון ולא היו, אם היו-הייתה חברה".