על רקע ההיערכות למערכת בחירות נוספת ולקראת ההכרעה הסופית ביום רביעי בחצות, דווח הערב (ראשון)  בחדשות 13 כי קיימים סימנים לפיהם ייתכן שיאיר לפיד, מספר 2 ברשימת כחול לבן, יוותר על הרוטציה עם יו"ר המפלגה בני גנץ. עוד דווח, כי קיפאון מוחלט שורר במגעים בין מפלגת כחול לבן לליכוד  בכל הנוגע לשיחות על הרכבת הממשלה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך להאשים היום את כחול לבן בכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות, וקרא שוב לבחירות ישירות. נתניהו, שנאם במהלך ועידת מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים, אמר כי "במידה וייכפו עלינו בחירות, ננצח אותם בגדול".



בדבריו אמר נתניהו: "יש לפנינו שבוע חדש, וזה בהחלט שבוע משמעותי שבסופו נדע אם ישראל שוב תלך לבחירות או שהשכל החדש יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה. בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך ארוכה מאוד, הצענו עוד ועוד הצעות וקיבלנו כלום. כחול לבן לא זזו מילימטר. שום דבר. כדי שתקום ממשלת אחדות צריכים לקרות אחד משני דברים - או שגנץ יגבר על הווטו של לפיד או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן, ואני מאוד מקווה שאחד מהשניים האלה יקרה. אין סיבה ללכת לבחירות מיותרות".



מכחול לבן נמסר בתגובה: "לא נאפשר לגרור את המדינה למערכת בחירות ארוכה על חשבון הציבור. אם נתניהו יגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת, יקרה ומיותרת - נפעל כדי שיתקיימו במועד המוקדם ביותר שניתן". 



השר יריב לוין ממפלגת הליכוד  אמר היום כי "בעוד דקות אחדות אני עתיד להיפגש עם אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת, נציג סיעת כחול-לבן. פגישה שהיא בעיניי מיותרת לחלוטין, כי מה שהיינו באמת צריכים לעשות הוא להשלים עכשיו את המו"מ על הקמת ממשלת אחדות, לאומית ורחבה. לצערי הרב, אחרי שכל הצעות הפשרה שהגשנו, כל הניסיונות שלנו נדחו ע"י כחול-לבן, אני מוצא את עצמי נאלץ לדון איתו על בחירת תאריך לבחירות מיותרות לחלוטין. בסופו של דבר תאריך לבחירות ייקבע כמובן, אבל מה שחשוב באמת הוא לעשות עדיין מאמץ אחרון למנוע בחירות מיותרות. אני קורא מכאן לבני גנץ, השתחרר מהלפיתה של יאיר לפיד, השתחרר מהוטו שלו, גלה מנהיגות ותורה לצוותי המו"מ לשוב לחדר הדיונים. אפשר עוד למנוע בחירות מיותרות".