מחר בחצות (בין רביעי לחמישי) תסתיים תקופת 21 הימים בהם יכול כל אחד מחברי הכנסת לאסוף רוב של 61 חתימות ולהקים ממשלה, ואם לא תהיה תפנית דרמטית ובלתי צפויה עד אז, מדינת ישראל תצא למערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה.



גורמים בליכוד אמרו הבוקר (שלישי) למעריב כי אתמול, אחרי ההצהרה של גנץ, לפיה על נתניהו לוותר על חסינותו למען הקמת ממשלת אחדות, פנו בכירי הליכוד לאנשי כחול לבן  עם השאלה: "אם ראש הממשלה יקבל את הצעתכם ויוותר על החסינות, האם אתם מצידכם תקבלו את מתווה הרוטציה שהוצע לכם לפני כשבוע? משמעות הדבר: נתניהו יכהן ראשון במשך שישה חודשים". לפי הגורמים, התשובה של כחול לבן הייתה כי "הוויתור על החסינות יהווה רק תנאי הכרחי לחזרה למו"מ". "בעקבות התשובה הזאת בליכוד מסיקים כי מפלגת כחול לבן כלל לא מוכנה לממשלת אחדות עם הליכוד בראשות נתניהו", אמרו הגורמים.

אתמול כזכור, הודיע מספר שתיים בכחול לבן, יאיר לפיד, על כך שהוא מוותר על הסכם הרוטציה בינו לבין יו"ר המפלגה, בני גנץ, במקרה ואכן יצא לדרך סבב נוסף של בחירות. ההחלטה הזאת הגיעה בעקבות דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהאשים את לפיד בכך שהוא הגורם שמונע ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול ולבן, ואמר כי "גנץ צריך לוותר על הווטו של לפיד".



האפשרות הנוספת עליה דנו בימים האחרונים במערכת הפוליטית כמפלט לקיום בחירות שלישיות, היא הצטרפותה של ישראל ביתנו לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו, דבר שהתרחק עוד יותר מלהתאפשר בעקבות הדברים שאמר אתמול יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, בכנס בו נפגש עם כ-60 ראשי רשויות מקומיות וציין כי "ישראל ניצבת מול אתגר כפול - ביטחוני וכלכלי, ולא ניתן לתפקד במסגרת מצומצמת של ממשלה צרה, שתהיה צרה גדולה למדינה".



בליכוד בינתיים נמשכת הסערה סביב קיום הפריימריז. לאחר שכבר סוכם כי מפלגת השלטון תקיים בחירות פנימיות, גם לרשימה וגם לראשות, פורסם כי חה"כ דוד ביטן, המקורב לנתניהו, החל להחתים חברי מרכז על טופס הקורא לביטול הפריימריז. זמן קצר לאחר מכן הודיע ראש הממשלה בעצמו כי "אם יוחלט על בחירות כלליות - יהיו פריימריז לראשות הליכוד". גדעון סער, שהכריז על מועמדותו וצפוי להיות המתחרה המרכזי מול נתניהו, בירך את ראש הממשלה על הודעתו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הליכוד היא התנועה הפוליטית הגדולה בישראל ולה מסורת דמוקרטית מפוארת. אנו נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקיה בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות. חברי הליכוד יכריעו".