בצל האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יפסול את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מריצה לראשות הממשלה, איים היום (שני) אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM כי "אם יפסלו לי את האפשרות לבחור במי שאני רוצה, אין לי סיבה להשתתף במשחק הדמוקרטי". עו"ד שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה למשילות, תקף: "בעצם אומרים לנו שליועץ המשפטי לממשלה יש כוח, שהוא מעל חוק יסוד וגם אם 61 חברי כנסת יחשבו אחרת ממנו, הוא ינצח". 

לאחר ראיון שערך עם עו"ד שמחה רוטמן והפובליציסט אמנון לורד, אמר סג"ל: "יש לי תחושה שאם ייקחו את הזכות הדמוקרטית שלי להצביע, אני אזמין כרטיס טיסה לטייל. מה אני אבזבז את הזמן שלי בקלפי?".


לדבריו, "אם לוקחים לי את הכל, אין לי... שבני גנץ ינהל את המדינה כמו שהוא ניהל את המימד החמישי והצבא ושגבי אשכנזי יוכל לדבר לחברים שלו כמו שהוא דיבר על אלופי צה"ל, ויהיה גם את בוגי... איפה ההתנצלות שלו? הוא ממשיך עם סיפור הצוללות". 
את דבריו חתם באומרו כי "אם אתה תפסול לי את האפשרות לבחור לי את מי שאני רוצה, אז אין לי סבה להשתתף במשחק הדמוקרטי. אני חושב שנתניהו ראש ממשלה טוב, ומי שרואה עוול נורא כזה צריך לקום ולצווח".