הירי בניו ג'רזי: הבוקר (רביעי) פורסמו שמותיהם של שניים מההרוגים באירוע הירי שהתרחש אמש ביר ג'רזי - חסיד סאטמר משה הירש דויטש בן ה-24 ולאה מינדל פרנץ בת ה-33, אחותו של הזמר החסידי הידוע יולי גרינפלד ונכדה של בעל מאפייה ידועה מאוד בארצות הברית.

אירוע הירי התרחש באזור הנחשב "יהודי" ובו נמצאים בית כנסת ומכולת כשרה. ברשת NBC דווח, כי שישה בני אדם נהרגו באירוע. שלושה אזרחים, שוטר סמוי, ושניים מהחשודים כיורים. על פי דיווחים, הרקע לאירוע הוא עסקת סמים שהסתבכה, ולא מדובר באירוע טרור או בפשע שנאה. 

עם זאת, ראש העיר ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי כי לפי המידע שבידיו, היעד של התקפת הירי נבחר בכוונה. "בהתבסס על החקירה הראשונית שלנו (שנמשכת) אנו מאמינים כעת כי היורים שמו להם למטרה את המקום שבו תקפו. כדי לנקוט במשנה זהירות, הקהילה עשויה לראות משאבים משטרתיים נוספים בימים/שבועות הקרובים. אין לנו שום אינדיקציה שיש איומים נוספים", כתב. 
 
ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הגיב לאירוע הירי בעיר ג'רזי סיטי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשם כל תושבי ניו יורק, אני מוסר את תנחומיי העמוקים ביותר למשפחות ההרוגים בניו ג'רזי - כולל למשפחתו של השוטר שנהרג באופן טרגי".
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב בטוויטר לאירוע וכתב: "'זה עתה קיבלתי תדרוך על הירי הזוועתי שהתרחש בג'רזי סיטי. מחשבותיי ותפילותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם בזמן הקשה הזה. נמשיך לעקוב אחר המצב ונסייע לגורמים מקומיים ומדיניים בשטח".

זירת האירוע, צלם : KENA BETANCUR / GETTI IMAGES
זירת האירוע, צלם : KENA BETANCUR / GETTI IMAGES





משה שפירו, רב חב"ד בניו ג'רזי, אמר לחדשות 13: "שוחחתי עם בעל החנות שבו התרחש הירי. ממה שאנחנו מבינים זה לא התחיל שם, אלא במקום אחר. גרות במקום הזה 80 משפחות יהודיות שהגיעו בשנים האחרונות מניו יורק".



כזכור, באוקטובר 2018  נרצחו 11 בני אדם במסע ירי בבית כנסת "קהילת עץ החיים" בפיטסבורג אשר במדינת פנסילבניה שבארצות הברית. גורם רשמי אישר כי אישר כי אין ילדים הרוגים בתקרית. סוכן ה-FBI, בוב ג'ונס, הוסיף: "אין לנו ידע על כך שהחשוד היה מוכר לרשויות האכיפה לפני התקרית היום. אנחנו מאמינים כי היורה פעל לבדו. הוא השתמש ברובה סער ובשלושה אקדחים, ונמצא כרגע בבית חולים". מלבד זאת, הוא ציין כי "החשוד נכנס לבית הכנסת, רצח את חברי הקהילה ועזב כשראה שוטר".


פינוי פצועים מהזירה, צלם : KENA BETANCUR/GETTI IMAGES
פינוי פצועים מהזירה, צלם : KENA BETANCUR/GETTI IMAGES