השר יריב לוין, מי שעמד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד בניסיון להקים ממשלה ולהימנע מבחירות, התראיין הבוקר (רביעי) ל-103FM, והתייחס להליכה הקרבה לבחירות שלישיות ולמצבו המשפטי של ראש הממשלה ויו"ר מפלגתו, בנימין נתניהו. 





אין משהו שיכולתם לעשות כדי לעצור את מערכת הבחירות הזאת?
"לו היה דבר כזה – היינו עושים אותו. אני לא חושב שיש כאן משחק האשמות אלא עובדות ברורות. הצענו הצעות מרחיקות לכת, פעם אחר פעם שיפרנו את ההצעה כדי להתחיל משא ומתן ולכל אורך הדרך נתקלנו בסירוב. תני לי ויתור אחד שכחול לבן הסכימה לו".



מה לגבי סוגיית החסינות של נתניהו, גנץ שאל אותו בפגישה והוא סירב לענות.
"יש מידה של חוצפה בכל הספין הזה. הם מבקשים מראש הממשלה לוותר על זכות הבסיסית שמגיעה לו כחוק כדי להתחיל לדבר איתו במשא ומתן".



יש פרשנות משפטית שאומרת שאם אין לו חסינות הוא לא יכול להרכיב ממשלה.
"אני חושב שלפרשנות כזו אין אחיזה במציאות. חוק יסוד קובע במפורש שראש ממשלה יכול לכהן עד פסק דין חלוט. הגישה הזאת של כחול לבן היא מאוד יהירה ומתנשאת".



הם לא רוצים לשבת תחת ראש ממשלה עם כתב אישום, זו אמת מידה שלא צריך להקל בה ראש.
"אני לא מקבל אותה. אי אפשר לדבר על רוממות שלטון החוק ומצד שני לכופף חוק יסוד. אם זו הגישה זה ברור למה הם לא הסכימו למשא ומתן, זה לא משנה כמה ויתורים עשינו".



למה ליברמן התבטא כפי שהתבטא ותקף ככה את נתניהו? שמעתי שגם בנט ושקד סבורים שנתניהו לא עשה מספיק כדי למנוע את הבחירות הללו.
"קטונתי מלהבין את ליברמן. הוא גרר את המדינה לסחרור. בשורה התחתונה זה רע מאוד למדינת ישראל".



הוא מודאג שיחטוף כעס מימין ומשמאל אך יש לו נימה קשה מאוד על נתניהו. הוא האשים אותו בדברים חריפים.
"אלו אמירות שאי אפשר לקבל אותן בדיוק כמו האמירות שלו נגד הציבור החרדי. אני חושב שלא כך צריך להתנהל. אני לא מאוד אופטימי שאחרי הסבב של הבחירות החוזרות יימצא פתרון. חבל מאוד שהגענו לזה".



מתי הפריימריז לראשות הליכוד?
"במהלך חג החנוכה. אני אגב תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו".