שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעות ספורות לפני פקיעת המנדט. בראיון בגלי ישראל אמר סמוטריץ' כי "נתניהו לא היה נאמן לנו אף פעם, הוא תמיד שם אותנו בסוף התור במשאים ומתנים. הוא ברמה האישית תמיד בגד בציונות הדתית, ועשה הכל כדי שתהיה כמה שיותר חלשה וכנועה".



לדבריו, "ההליכה שלנו עם נתניהו כרגע היא לא עם נתניהו האיש, אלא עם נתניהו הסמל. הניסיון של מערכת המשפט, בגיבוי של אמצעי תקשורת ואנשי שמאל קיצוני, להדיח את הימין מהשלטון באמצעות כתבי האישום המגוחכים האלו - זה משהו שאסור לתת לו יד. נתניהו האיש לא היה נאמן לנו אף פעם, הוא תמיד שם אותנו בסוף התור במשאים ומתנים. אבל הוא ראש הימין ומנסים להזיז אותו באמצעים לא לגיטימיים".


כשנשאל על אפשרות שבה היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, יפסול את נתניהו מהתמודדות לראשות הממשלה, אמר סמוטריץ': "אנחנו רואים את מערכת המשפט מתאבדת לעינינו בשידור חי. חוק היסוד מאפשר לראש הממשלה להמשיך לכהן. אם הוא יחליט שלא? אז אסור יהיה לקבל את ההחלטה שלו".



את דבריו חתם באומרו: "מנדלבליט לא צריך לאשר לאף אחד לרוץ. אמירה של מנדלבליט שהוא לא מאשר לנתניהו להקים ממשלה זה בעצם כמו אמירה שאני לא מאשר לך לשדר. אין דבר כזה. אם יהיו לנתניהו 61 אצבעות הוא ירכיב. מנדלבליט יכול לעמוד על הראש ולכשכש בזנב. אם יהיו לו 61 תקום ממשלה".