ח"כ דוד ביטן השיג את 800 החתימות הדרושות מחברי מרכז הליכוד, על מנת לחייב את קיומה של הצבעה חשאית במרכז המפלגה לביטול הפריימריז לראשות התנועה. אם ההצעה תזכה לרוב, משמעות הדבר היא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יהיה מועמד הליכוד לראשות הממשלה גם בבחירות 2020, וח"כ גדעון סער לא יוכל להתמודד מולו.



ההצבעה תתקיים הערב (חמישי), בכינוס מרכז הליכוד במרכז הירידים בתל אביב. המרכז מתכנס כדי לאשר את קיום הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה ב־26 בדצמבר. הסכמה על התאריך הושגה אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוא גם יו"ר הליכוד, לבין יו"ר מרכז הליכוד השר חיים כץ. בפריימריז יתמודד ראש הממשלה נתניהו מול ח"כ גדעון סער. אתמול הודיע נתניהו כי מינה את השר ישראל כ"ץ לעמוד בראש מטה הפריימריז שלו.
 
ח"כ סער בירך אתמול על הסיכום שהושג וצייץ בטוויטר: "אני מודה ליו״ר המרכז ח״כ חיים כץ על מאמציו להגיע למועד מוסכם. אקיים קמפיין חיובי, נקי וענייני ואציג בו סדר יום לעתיד ישראל. יש צורך לאומי במפנה שיאפשר לסיים את המשבר הפוליטי המתמשך, להקים ממשלה חזקה ולאחד את עם ישראל".
 

ח"כ יואב קיש, התומך במועמדותו של סער, דרש שלשום בחשבון הטוויטר שלו לקיים את הפריימריז ב־6 בינואר, "כדי לאפשר בחירות הוגנות ודמוקרטיות. הפריימריז תמיד נקבעים כשלושה שבועות לאחר החלטת המרכז בנושא. המטרה, לאפשר בדיקת ספר הבוחרים ותיקונים, ובכך למנוע מחטף שיביא לטענות קשות הנוגעות ל'טיפול' בספר".