הכנסת ה-22 סיימה את דרכה וקבעה הישג מפוקפק בתולדות הפוליטיקה הישראלית כאשר שלחה את מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית בתוך פחות משנה. השלב הבא בקלחת הפוליטית צפוי להיות ההתמודדות בליכוד על ראשות המפלגה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין חבר הכנסת גדעון סער. "המערכת הפוליטית ירדה לשפל המדרגה והמטרה כעת למנוע את התדרדרות", אמר סער בראיון הבוקר (חמישי) לכאן ב', "אני יכול לעשות את זה. ראינו ואנחנו רואים שראש הממשלה לא יכול לעשות את זה". 




"אני הצעתי דרך לפני שלושה שבועות איך למנוע את הבחירות", המשיך ואמר סער, "והנה אנחנו רואים איך אפשר לעשות פריימריז תוך שבועיים. הותקפתי לא מעט אבל ידעתי שזה יכול למנוע את הבחירות. אני אומר לך שאם לא יהיה שינוי יהיה אותו דבר. ההערכה ש-300 אלף איש שנשארו בבית יגיעו להצביע לא מבוססת על שום סקר דעת קהל. בדינמיקה הקיימת אנחנו מוסרים בהתנדבות את השלטון".

סער גם תקף את הלחץ המפועל, לטענתו, על ראשי רשויות שהביעו בו תמיכה. "יש חברי ליכוד וראשי רשויות בליכוד שמופעלים עליהם לחצים מטורפים על ידי עובדי מדינה. לחצים ברוטליים. למרות זאת אתה רואה רבים שבאומץ לב אומרים שהם תומכים בגדעון סער. מנסים לשכנע שיש רק בן אדם אחד במדינת ישראל שיכול לעמוד בראשות המדינה. זה לא נכון". סער הוסיף כי "הלוואי שהייתה לי תקשורת מלטפת כמו לראש הממשלה. לא מכיר עוד פוליטיקאי שיש עיתונאים שמהדהדים את המסרים שלו". 

בנימין נתניהו. קרדיט: REUTERS/Nir Elias


בנוגע לעובדה שלא בחר לפעול לפני פיזור הכנסת הקודם לפני כחצי שנה אמר סער כי "אני בהחלט חושב שיכולתי אולי להציף את הנושא ערב פיזור הכנסת הקודמת בדרך אחרת. עשיתי עם עצמי חשבון נפש וזאת הסיבה שפעלתי כפי שפעלתי. עשינו טעות חמורה. אם הייתי אומר לפני חצי שנה שאנחנו הולכים למקום מטורף היו שוב מעלים את כל התיאוריות כלפי. זאת הדרך לשתק מערכת פוליטית שלמה על ידי עלילות שקריות ודה לגיטימציה. מבחינתי נגמרה התקופה בה ניתן לשתק אנשים".

סער גם התייחס לדיווח המוקדם יותר בכאן ב' על כך שהשר גלעד ארדן בוחן ברצינות לתמוך בו בהתמודדות מול נתניהו, למרות שסער נחשב ליריב פוטנציאלי לארדן על הנהגת הליכוד, יעד שגם השר לביטחון פנים הציב לעצמו. ארדן לא התבטא בפומבי כלל מאז הוגשו כתבי האישום נגד ראש הממשלה על ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט. על פי הדיווח הוא כבר מנהל שיחות עם סער על תמיכתו האפשרית. "אני נפגש עם כל חברי הסיעה", אמר סער, "גלעד הוא אדם שאני מאוד מעריך ויודע שאכפת לו מהמדינה. כל חבר יקבל החלטה בזמן שהוא יקבע ויודיע". 

גלעד ארדן. קרדיט: פלאש 90