נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (חמישי) לפיזור הכנסת ופנה אל אזרחי ישראל. בדבריו אל הציבור אמר הנשיא כי "בתום שתי מערכות בחירות ובפתחה של מערכת בחירות שלישית, אני מאמין כי זוהי שעת מבחן גם של הציבור הישראלי - שהוא אשר יכריע מיהם מנהיגיו. הדמוקרטיה הישראלית הייתה ועודנה מקור גאוותנו, ואנו יודעים, שלשיטה הדמוקרטית יש גם מחירים. כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, על השסעים שהוא חושף בקרבנו, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם לא רק עבור זכותנו לחלוק אלה על אלה - אלא גם עבור חובתנו למצוא על מה להסכים".


ריבלין מתייחס להליכה לבחירות. צלם: אבי קנר, לע"מ

"אני יודע כי אנחנו יכולים לחיות יחד כאחים גם מתוך ההבנה שיש סוגיות שלא נסכים עליהן", המשיך ואמר ריבלין, "אני מקווה כי מערכת בחירות זאת תהיה האחרונה לארבע השנים הקרובות. אני מאמין שימצאו בנו הכוחות הפנימיים ונדע לצמוח כאומה וכחברה מן השסע והמחלוקת המפלגים בינינו - להסכמה ועשייה לטובת כולנו.



"אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או טרוניה חסרת תועלת", סיים ריבלין, "אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית וביכולת שלנו לעצב את מציאות חיינו בידינו שלנו בזכותה. כשתגיע השעה, נגיע כולנו לממש את זכותנו הדמוקרטית ונעשה זאת מתוך תקווה לעתיד טוב יותר מהר ככל האפשר עבור כולנו".