מרכז הליכוד אישר הערב (חמישי) כי הפריימריז לראשות המפלגה יתקיימו ב-26 בדצמבר. מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את חבר הכנסת ביטן שלא לקדם את היוזמה שלו לביטול הפריימריז. "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וחבריה יחליטו מי ינהיג אותה. ראש הממשלה נתניהו בטוח שיזכה באמונם הסוחף", אמרו במטה.



בעקבות הנחיית נתניהו, ביטן הודיע כי הוא מבטל את היוזמה. "בימים האחרונים קידמתי יוזמה לביטול הפריימריז לראשות הליכוד. אני סבור כי בעת הזו יש להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות. נתניהו פנה אליי בבקשה שאבטל את פנייתי וכן לקיים את הפריימריז כמתוכנן. אני מבקש להודות ל-830 חברי המרכז ולרבים אחרים שביקשו להצטרף לפנייתי וחתמו לביטול הפריימריז", כתב ביטן בטוויטר.



ההסכמה על התאריך הושגה אתמול בין נתניהו ליו"ר מרכז הליכוד השר חיים כץ. בפריימריז יתמודד ראש הממשלה נתניהו מול ח"כ גדעון סער. אתמול הודיע נתניהו כי מינה את השר ישראל כ"ץ לעמוד בראש מטה הפריימריז שלו.



כזכור, ביטן השיג אמש את 800 החתימות הדרושות מחברי מרכז הליכוד, על מנת לחייב את קיומה של הצבעה חשאית במרכז המפלגה לביטול הפריימריז לראשות התנועה. אם ההצעה הייתה זוכה לרוב, משמעות הדבר היה שנתניהו, הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה גם בבחירות 2020, וח"כ גדעון סער לא יוכל להתמודד מולו. כאמור הצעה זו נגנזה.