בפתח ישיבת הסיעה של כחול לבן שנערכת הערב (חמישי) בתל אביב, אמר יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ, כי "הגיעה העת למנהיגות אחרת. לתיקון ולריפוי של החברה הישראלית. ישראל חייבת לחזור למשטר נורמלי ויציב נטול שנאה ואיבה פנימית".



גנץ התייחס בנוסף ליוזמתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהציע להעניק חנינה לנתניהו תמורת פרישתו מהחיים הפוליטיים ואמר כי הוא אינו שולל אותה. "אנחנו לא רוצים לראות ראש ממשלה נוסף נכנס לכותלי בית הסוהר. כשיהיה הדבר רלוונטי - נשקול את הדברים בהתאם להמלצות מערכת המשפט. אם נוכל לחסוך את המראה המביש הזה - זה יהיה טוב", ציין גנץ.



גנץ תקף בדבריו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר: ״ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם את ביטחונו וחסינותו לפני ביטחונה וחוסנה של החברה.


לפני שלושה שבועות הוגשו שלושה כתבי אישום חמורים וחסרי תקדים נגד ראש ממשלה מכהן, תחת הכותרת - מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. ובתגובה נתניהו פתח בקמפיין: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. בנימין נתניהו נגד אזרחי ישראל".



גנץ ולפיד, הערב. צילום: פלאש 90



יו"ר כחול לבן הוסיף כי "עם כניסתנו למערכת בחירות נוספת אני קורא לכל המנהיגים ישרי הדרך, מימין ומשמאל - אל תפחדו. אל תשתקו. אל תאפשרו לאף מנהיג להעמיד עצמו מעל טובת המדינה. את שלשלאות בלוק החסינות, חייבים להתיר. ואת הפחד לעמוד מול שחיתות יש להחליף באומץ אזרחי ומנהיגותי. כחול לבן בראשותי לא שתקה, לא שותקת ולא תשתוק. אנחנו כאן כדי להחליף את השלטון. נכנסתי לפוליטיקה כדי להיאבק ולשנות את כיוון הספינה ולא בכדי לנהל מלחמות אישיות. גם את הקמפיין הקרוב אנהל בצורה מכבדת וממלכתית. אין אפשרות אחרת מבחינתי".



מספר שתיים במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, עלה לנאום מיד לאחר מכן ואמר כי "מערכת אכיפת החוק היא לא האויב. התקשורת היא לא האויב. אתם יודעים מה – הליכוד הוא לא האויב. אנחנו רוצים לנצח אותם בבחירות, אבל הם לא האויב. הם האחים שלנו".



שר האוצר לשעבר תקף את נתניהו גם הוא והוסיף כי "כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן, בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו. בבחירות האלה הברירה היא חדה מאי פעם: שוחד או התורים בחדרי המיון. מרמה או דמי מחלה ודמי אבטלה לעצמאים. הפרת אמונים או החינוך של הילדים שלנו. אם מדינת ישראל תבחר אדם עם שלושה כתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים, מה זה אומר עלינו? מה זה אומר על הערכים שלנו? מה יחשבו עלינו בעולם? איך נסביר את זה לילדים שלנו? איך נגיד לילדים שלנו שהם צריכים לשמור חוק?".



הרמטכ"ל לשעבר ומספר ארבע במפלגה, ח"כ גבי אשכנזי, אמר כי "הקמנו את כחול לבן בראשותו של בני גנץ לפני פחות משנה כדי להנהיג את מדינת ישראל.


להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. לשים קץ לפילוג, לשיסוי, לשנאה. לנו אין בלוק. לנו יש מדינה. לא נחרים ולא נפסול אף מפלגה ציונית. כולם שותפינו במאבק על עתידה ודמותה של מדינת ישראל".



מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: "ראש הממשלה נתניהו הסכים לקבל כל ויתור כדי להקים ממשלת אחדות. בני גנץ עשה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. הדרך היחידה להקים ממשלה לאומית רחבה וחזקה למדינת ישראל היא להצביע לליכוד".




בתוך כך, יו״ר העבודה גשר ח״כ עמיר פרץ, התבטא גם הוא לגבי חנינה לנתניהו. ״אף אחד לא רוצה לראות ראש ממשלה בכלא, אבל כל אזרח במדינת ישראל צריך להיות שווה בפני החוק. לא ניתן לסחור בתפקיד ראש הממשלה. נתניהו יכול להגיע לעסקת טיעון כבר עכשיו, במקום להמשיך ולהתבצר בבלפור. מחנה המרכז שמאל צריך להרים ראש ולנצח את נתניהו בקלפי", כתב פרץ בטוויטר.
ח"כ רויטל סויד ציינה בנושא החנינה: ״לא לחנינת VIP! אף נאשם לא מקבל חנינה לפני משפט, לא יכול להיות שנתניהו יהיה שונה ויפגע קשות בעקרון השוויון. קו 300 היה תקדים בודד, ביטחוני, וגם הוא שנוי במחלוקת. לנתניהו פתוחה הדרך להגיע לעסקה, ככל נאשם. לא יכול להיות שהפרס על התבצרותו בבלפור יהיה התחמקות ממשפט ובירור האישומים״.