שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין הערב (שבת) לפגוש את העיתונות בערוץ 12 והתייחס למצבו המשפטי של ראש הממשלה: "נתניהו היום איננו אדם פרטי, הוא סמל המחנה הלאומי שנרדף בידי מי שנכשל פעם אחר פעם בקלפי ומנסה להפיל אותו בדרכים אחרות, וזאת בשיתוף פעולה עם מערכת המשפט. אין מנהיג אחר לימין. האתגר של הימין בקדנציה הבאה יהיה לתקן את מערכת המשפט". על יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן הוא איש מסוכן, אי אפשר לבנות עליו לקואליציה, מפרק ממשלות סדרתי, מחליף השקפות עולם כמו גרביים ואי אפשר לסמוך עליו".


עוד הוסיף סמוטריץ': "העם באמצעות נבחריו הוא זה שצריך לקבל את הכוח לנהל את המדינה, לא המשפטנים. חוק החסינות שקידמתי לא היה טוב לנתניהו באינטרס האישי. רציתי רק להחזיר המצב לקדמותו, הוא נועד לאפשר לראש הממשלה לקדם את האג'נדה שלו בלי לפחד מחקירות. המהפכה המשפטית הפכה את כולם לעבריינים בפוטנציה".

 
בהתייחסו לאיחודים בימין לקראת סבב הבחירות השלישי: "לכל אורך הדרך התנגדתי לפיצולה של הציונות הדתית. צריך ללמוד מטעויות העבר, מסבב א' כשרצנו בשני ראשים, והימין החדש לא עבר. אם זה לא היה קורה היינו כבר שנה בתוך ממשלת ימין מתפקדת ומצוינת. הציונות הדתית צריכה ללכת ביחד. אני חושב שצריך לפנות לציבור ולשאול אותו מי הוא רוצה שיעמוד בראשו. אני מעמיד את עצמי לבחירה. יש לי הערכה לרב רפי, הוא נקרא לדגל בידי ועדה במצב של משבר כשבנט ושקד נטשו. כדי להחזיר את האמון צריכה להיות מפלגה אחת פתוחה להצבעת הציבור. לא מפנה אצבע מאשימה לאנשים אחרים".

מאוחר יותר, צייץ נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו שהימין החדש תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי: "‏תנועת הימין החדש מתמודדת באופן עצמאי כמפלגה לאומית ממלכתית, של כל העם. מה אנחנו: יד קשה מול האויב הערבי, יהדות מקרבת ללא כפייה, אחדות בעם, חירות האדם, ריסון ועדי השאלטר הכוחניים, חיזוק בעלי העסקים והעצמאיים, ריסון אקטיביזם משפטי ,לא מוסרים שטח ארצנו וריבונות. הצטרפו!".