לאחר פיזור הכנסת, ובדרך למערכת בחירות שלישית ברציפות, תקף הבוקר (ראשון) שר התקשורת, דוד אמסלם, את חבר הכנסת ממפלגתו, גדעון סער, כמו גם את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בראיון בכאן ב' אמר אמסלם כי "הפער בין נתניהו לבין סער הוא כמו בין מרצדס לסוסיתא", והוסיף: "ויינשטיין כתב שיש לבדוק את כשירותו של מנדלבליט לכהן כמזכיר הממשלה. הוא לא צדיק ולא תמים". 

"היעד המרכזי שלנו בליכוד זה לא הפריימריז, אלא הבחירות הכלליות", הכריז אמסלם בפתח דבריו. "אנחנו עושים פריימריז, ואני אמרתי שהן לא במקום. כל דבר צריך להיות בעיתו. אנחנו נמצאים במערכת בחירות כבר שנה מול השמאל, ולכן אנחנו לא צריכים בעת הזו שתי חזיתות במקביל, אבל סער התעקש על זה, ואני מקווה שראש הממשלה יקבל את האמון של מתפקדי הליכוד ונתקדם קדימה". 
מה יקרה אם סער ינצח?
"אני לא מתעסק במדע בדיוני, לכן אין לי עניין להיכנס לזה. להערכתי, הסיכויים (שינצח) מאוד נמוכים עד לא קיימים. אבל אם לא נעשה מאמץ, וראש הממשלה לא יתאמץ, יש אפשרות שסער ינצח. בעיניי רוב מצביעי הליכוד הארץ, אני בטוח שהם רוצים בפער עצום את ראש הממשלה. גם אתם יודעים שהפער בין האישים הוא עצום, כמו בין מרצדס לבין סוסיתא. וזה ברור לכל מצביעי הליכוד". 

עד כדי כך אתה לא מעריך את כישוריו של גדעון סער?
"לא, עד כדי כך אני מעריך את כישוריו של ראש הממשלה. תראה, אני המום ממה שעשו לראש הממשלה. יש פה ראש ממשלה שהביא את מדינת ישראל לגבהים כי גבוהים שיש. סער מועמד ראוי, התכוונתי שהפערים ביניהם עצומים. גם הפער בין גנץ לבין נתניהו הוא פער בין מרצדס לסוסיתא. אני התכוונתי לפערים, זה הרעיון. אני חושב שיש פה ראש ממשלה עם מעמד בינלאומי חסר תקדים. אבל מה עושים? מכפישים אותו מבוקר עד לילה ופוגעים באינטרס הכי חזק של מדינת ישראל". 

חבריך למפלגה אדלשטיין וארדן לא מבינים שיש פער בין סער לנתניהו?
"את זה תשאל אותם. דוד אמסלם אומר את מה שהוא חושב. אני לא עוסק ברכילויות ובשיחות מהסוג הזה. לא יצא לי לדבר כמעט עם אף אחד על הנושא הזה. אני מתייצב ועושה את העבודה שלי איפה שאני חושב שצריך לעשות אותה. צריך לחזק את ראש הממשלה כדי שימשיך להוביל את המחנה הלאומי".

כשנשאל על אפשרות של פרישת נתניהו תמורת חנינה, אמר השר: "עשו לראש הממשלה משפט שדה עם הדלפות יומיות בחסותו של מר מנדלבליט, ידידנו הצדיק. ומה ליברמן וגנץ עשו עכשיו? הם התקדמו עוד צעד. הם אמרו 'ניתן לו חנינה'. מי אתה מר ליברמן? הם מנסים לקבע את המשך התסריט. בסופו של דבר, ברגע שאני מציע למישהו חנינה המשמעות היא שכבר אמרתי שהוא אשם. זהו חוצפה". 

אבל אם יציעו דבר כזה, אתה תתמוך בו?
"אני לא תומך בדבר כזה, אבל קודם כל זו החלטה של ראש הממשלה. זו החלטה אישית".  

"המרצדס מתדרדרת לתהום"

סער התראיין אף הוא בכאן ב', והשיב לאמסלם. "אני מרגיש כמועמד לא פחות טוב, יותר מחובר לעם ולמצוקותיו. אם המרצדס מתדרדרת לתהום בלי בלמים, עלה על הסוסיתא ותגיע איתה לפסגה. סקרי דעת הקהל מוכיחים שאם נלך באותה דרך נפסיד. אני מסכים עם אמסלם בנקודה אחת - תוצאות הפריימריז יקבעו את תוצאות הבחירות. יש שישה סקרים שונים שאומרים שאני מגדיל את גוש הימין ומביא מצביעים מכחול לבן. בסקר שפורסם בישראל היום אני מביא חמישה מנדטים יותר לגוש הימין, בעוד שאם נתניהו עומד בראש הליכוד לשמאל כבר יש רוב מוחלט. בחירה בנתניהו תביא את השמאל לשלטון, בחירה בי תבטיח את שלטון הליכוד", ציין סער.

עוד הוסיף סער בנוגע לקריאתו לעימות מול רה"מ: "מדוע במפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית זה דבר מקובל? זה בכלל לא עניין אישי. בואו נדבר על סוגיות הביטחון הלאומי, איך מבטיחים את עתיד ההתיישבות, על הנכים, על הקשישים, על החינוך, על הפנסיה. מהן הרפורמות שנדרשות במערכת המשפט ומדוע הן לא נעשו עד היום? אני מדבר על עימות, בכל זמן שראש הממשלה יבחר".